February 1, 2002
Fick telias 8mbit för typ en vecka sen och testade genast hastigheten med b.la tptest men fick bara 4.5mbit/sec 🙁
Mailade dem och frågade om de kunde skicka hit nån o kolla på ledningar o.s.v men de sa att över 3mbit så skickar de inte ut nån 😕
Han skrev även att det var extremt sällsynt att någon fick så mkt som 8mbit..
Hur har ni andra med telia 8000, har ni alla 8mbit?
March 10, 2003
Kolla Telias hemsida så ser du att det står "UPP TILL 8Mbit".
Ungefär som Bostream har på sin 26Mbit .. det är upp till 26 .. dom garanterar inte att det skall gå så fort.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 19, 2003
Vissa kanske missförstår..
Men det är upp till **mbit, lite av ett försäljnings knep.
Och de som är lite nörd aktiga fastnar ofta med blicken när det ser nå mbit liknande 😉
Inte många som bor 10 meter ifrån tele stationen och får ut de där 26mbiten eller så. Men visst de finns ett fåtal som bor brevid och de är lyckligt lottade.
Sen ska man inte tillförlita sig 100% på tptest då servrar kan vara belastade osv. Och sen kanske du testar mot en server utanför telias när och de garanterar inte att du har full speed utanför deras egna nät.
Test med gammalt hederligt ftp'ande istället och fastställ vad du får för speed.
November 29, 2001
sPaZz wrote: [quote=Starscream]Jag hade inte väntat mig exakt 8mbit men omkring 6-7mbit iaf 🙂
Jag tycker ändå att 4-5 Mbit borde anses som ganska okej. Speciellt med tanke på att ni betalar lika mkt som vi med telia 2000. 😛
hehe eller hur
sekunden jag kan få 8 mbitså kommer jag stå i telefonkön 🙂
enligt avstånd till telestation osv.så borde jag få cirka 6.2 Mbit ner och 0.7 mbit uppmedtelia 8000 🙂
ganska schysst uppgradering av 2mbit ner och 0.5mbit upp
men helst vill man ju ha vill duplex
det hade räckt med 5/5 för min del
5/5 full duplex och så bra ping 🙂
March 15, 2002
UndaC wrote: [quote=sPaZz][quote=Starscream]Jag hade inte väntat mig exakt 8mbit men omkring 6-7mbit iaf 🙂
Jag tycker ändå att 4-5 Mbit borde anses som ganska okej. Speciellt med tanke på att ni betalar lika mkt som vi med telia 2000. 😛
hehe eller hur
enligt avstånd till telestation osv.så borde jag få cirka 6.2 Mbit ner och 0.7 mbit uppmedtelia 8000 🙂
Men adsl är ju alltid full duplex. 🙂
February 1, 2002
UndaC wrote: [quote=sPaZz][quote=Starscream]Jag hade inte väntat mig exakt 8mbit men omkring 6-7mbit iaf 🙂
hehe eller hur
Hur långt har du till telestationen då?
April 1, 2001
Det vore ju konstigt (dock bra) om man kunde garantera hastigheten man får ut mot Internet. Som sagt så garanteras man ingen hastighet, men man kan få i detta fallet 8 Mbit/s om man har tur. Dessutom är hastigheten man har från sig ISP bara till typ deras gateway eller nåt sånt, dom kan ju inte ansvara för det som ligger utanför sitt eget revir...
Förresten, klaga inte så länge ni har internet 24/7 för en fast kostnad, alla har inte det :arg:
2 Guest(s)