March 10, 2003
Priset för telia 2mbit är 419:- och för 8Mbit 449:-
T.o.m. den 31 så bjuder dom på uppgradering avgiften på 300:-
Dock skall man hålla koll på sin faktura så inte 300:- avgiften smyger sig med.
Dom sade (när jag snackade i telefon) att om det skulle dyka upp skulle jag höra av mig.
Så att dom kunde rätta till det felet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 31, 2001
Ctrl wrote: Priset för telia 2mbit är 419:- och för 8Mbit 449:-
T.o.m. den 31 så bjuder dom på uppgradering avgiften på 300:-Dock skall man hålla koll på sin faktura så inte 300:- avgiften smyger sig med.
Dom sade (när jag snackade i telefon) att om det skulle dyka upp skulle jag höra av mig.
Så att dom kunde rätta till det felet.
Unerbart här ska det blir uppgradering.
February 1, 2002
http://www.glocalnet.se/blikun.....n_adsl.jsp
där kan du kolla 🙂
August 2, 2003
Gjorde det där testet på telias hemsida för att kolla om jag kunde få nåt av deras adsl-tjänster och jag får resultatet att jag har fel sorts telefonabbonemang för att för adsl.
Betyder nu detta att jag inte har nån möjlighet att få adsl överhuvudtaget från telia eller är det bara för att vi inte har abbonemang på den fasta telefonen hos telia? För nu har jag 1/0.4 mbit adsl från en liten lokal leverantör men nätet är telias, så kan nån ge mig klarhet i detta?
September 1, 2002
Jolleman wrote: Gjorde det där testet på telias hemsida för att kolla om jag kunde få nåt av deras adsl-tjänster och jag får resultatet att jag har fel sorts telefonabbonemang för att för adsl.
Betyder nu detta att jag inte har nån möjlighet att få adsl överhuvudtaget från telia eller är det bara för att vi inte har abbonemang på den fasta telefonen hos telia? För nu har jag 1/0.4 mbit adsl från en liten lokal leverantör men nätet är telias, så kan nån ge mig klarhet i detta?
Om du menar vilket företag man har som förval (de man betalar minuttaxan till, inte abbonemanget), skall ha nån betydelse på ifall man kan få ADSL från Telia så tror jag inte att det. Vi fick precis igång våran ADSL-baserade Internetuppkoppling, och vi har PGOne som förval.
August 27, 2003
Fandå:/ ringde idag och skulle upgradera mitt sprillans telia 2000 till 8000 men de första telefonsvaren sa att Telia 8000 har stora tekniska problem och att de skulle lösa sig under dagen eventuellt. Är de nån som har problem med det?
EDIT: om de skulle ha problem kan de ju inte svara i denna tråd 😀
February 1, 2003
Death On Wings wrote: [quote=macrus][quote=Death On Wings][quote=hymer]kan man få 8mbit i hels sverige där dom har 2mbit nu?
jupp
Min polare som har 0.5mbit men KUNDE få 2mbit kunde iaf inte få 8mbit.
Men det kanske kommer.
Låter då konstigt för 290 komuner ska ha fått det.
Kan ju vara så enkelt att han bor för långt bort för telia 8000, är ju en gräns på typ max 3500m på den.
September 16, 2002
Starscream wrote: http://www.glocalnet.se/blikun.....n_adsl.jsp
där kan du kolla 🙂
Jag kunde. Men jag lyckas inte byta hastighet från 0.5.
Betyder det att jag inte kan få mer av Glocal?
Jag har Telia 0.5Mb nu, men jag är rätt säker på att jag kan få 8.
1 Guest(s)