September 17, 2001
Har haft Telia ADSL förut. Blev dock av med det då jag inte hade fast tele i hemmet. Beställt nu igen. Bara inte Telia säger upp skiten nu igen =/... har iaf kvar mitt gamla modem å hela kittet :D... Telia va ju så snälla att dem skänte mig det.
Undrar bara... SKA Telia höj hastigheten eller inte? Hatar de jävla 50-60 kb/s. Svara nu inte å säg att jag skall byta leverantör eller bryta mig in i telestationen och möblera om kablarna för att få högre hastighet =/!
April 20, 2002
Vad jag har förstått SKA de höja hastigheten snart men de ska även ha kvar den nuvarande hastigheten till dem som inte vill betala mer. Alltså, de kommer att ta mer pengar för högre hastighet.
Sen var det snack om att de skulle ta betalt för hur mycket man laddar ner också. Men det var en gång jag läste det och sen har jag inte hört nåt om det igen.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 17, 2001
Tintin wrote: Vad jag har förstått SKA de höja hastigheten snart men de ska även ha kvar den nuvarande hastigheten till dem som inte vill betala mer. Alltså, de kommer att ta mer pengar för högre hastighet.
Sen var det snack om att de skulle ta betalt för hur mycket man laddar ner också. Men det var en gång jag läste det och sen har jag inte hört nåt om det igen.
Vilka jävla pirater (iofs piratjägare) dem är :cy: ... Blir riktigt sur när dem inte höjer hastigheten utan att höja priset. Dem borde fan tänka till ite asså 🙁
April 20, 2002
Ja jag tycker samma sak.
Tekniken har gått framåt och de borde ha tänkt på detta för flera år sedan. De skulle ha uppgraderat sina nät så de klarade att köra minst 3Mb/s för alla fram tills nu.
Sen borde de höja succesivt utan att höja sina priser.
Eftersom tekniken går framåt ska de inte höja priserna för de tjänster som är hyfsade idag.
Man ska inte heller behöva betala samma pris för en tjänst som idag är föråldrad. Det vill säga 375:- för en tjänst som inte är ny och bra.
Det finns ju andra företag som erbjuder 1Mbits-adsl för samam peng eller mindre så Telia kan ju inte säga att tekniken inte finns.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 17, 2001
Telia lovade mig bredband idag på jul... inte fan har jag fått det 👿 ! Har fått användarnamn och lösen + allt därtill... det "enda" jag saknar är kabeln som sitter i telestationen. Att dem fan inte bara kan knalla dit ner och fixa det nån jävla ggn! Tar la inte så lång tid...
Nåja, nu ska jag inte va sur... *julefrid*...
Ha en go' jul alla på NH.com's forum :heart:
April 20, 2002
God jul på dig Sibbor!
Hoppas du får ditt ADSL snart.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 17, 2001
Jag har som sagt fått bredbandsuppgifterna, dock inte kabeln i telestationen ännu. Surfarar med användarnamn och lösen på analogt modem... kommer det att kosta mig pengar? Det bör det la inte göra då det både blir långsamare och gör så telefonlinjen plingar upptaget... 🙄 ?
Någon som har erfarenhet utav det?
June 20, 2002
sibbor wrote: Jag har som sagt fått bredbandsuppgifterna, dock inte kabeln i telestationen ännu. Surfarar med användarnamn och lösen på analogt modem... kommer det att kosta mig pengar? Det bör det la inte göra då det både blir långsamare och gör så telefonlinjen plingar upptaget... 🙄 ?
Någon som har erfarenhet utav det?
du ska nog se att det kostar pengar ja... 🙂
apropå höjning av hastighet finns det ingen utannonserad... men det visar sig väl när alla ISP´s avtal med skanova börjar löpa ut... när nu det är...
att betala för hur mycket man tankar har genomförts i Danmark (och Norge?) men det har inte varit på tal om att de ska hända i Sverige... efter att Jonas Birgersson skaldade om "bredband åt folket" blev flatrate något av en helig ko här i landet och det kommer inte ändras inom den allra närmsta framtiden...
April 20, 2002
Om jag kunde skulle jag göra det men det går inte här.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 2, 2001
Oj! Om det finns andra ADSL-leverantörer som kan erbjuda högre hastighet för samma pengar. Är det inte illa då?
Om det finns andra bredbandsleverantörer som trots att dom måste bygga helt nytt nät, kan erbjuda 20ggr hastigheten för lägre pris. Är det inte riktigt illa då?
Varför kan inte Tintin skaffa BoStream där han bor tror du?
April 20, 2002
Det kan jag svara på enkelt.
Telia hade sina egna kablar dragna så de kunde jätteenkelt sätta upp sina bredbandsstationer där de ville men så funkar det inte för de andra företagen. De måste köpa plats från Telias dotterföretag Skanova och eftersom jag bor i en liten by mellan Jönköping och Värnamo så tyckte de säkert inte det var vinstgivande.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Det är ett par som sagt det i andra forum också....tror inte så jättemycket på det men man kan ju alltid hoppas.
Hoppas verkligen att de ser till att inte lura oss genom att ta extra betalt för den högre hastigheten bara.
Men inget förvånar mig när det gäller Telia.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 17, 2001
zibbe wrote: Vad jag har hört så håller telia just nu på att uppgradera deras utrustning i telestationerna så att de klara av 2mbit, kanske låter konstigt pga att bostream sitter i samma stationer och kör ju 2.5mbit. Det var vad jag hörde iallafall.
Ja du Zibbe, skulle sitta bra fint med 2mbit Telia... precis som deras företagsabonnemang :bgrin:!
@ Tintin, håll hoppet uppe 😉
July 2, 2001
zibbe wrote: Vad jag har hört så håller telia just nu på att uppgradera deras utrustning i telestationerna så att de klara av 2mbit, kanske låter konstigt pga att bostream sitter i samma stationer och kör ju 2.5mbit. Det var vad jag hörde iallafall.
Spännande, när jag skaffade Telia ADSL mars 1999 så var det 2mbit (Telia Flexicom). I somras så bytte dom för oss som hade Flexicom från 2mbit till standard 512kbit.
April 20, 2002
69link wrote:
Spännande, när jag skaffade Telia ADSL mars 1999 så var det 2mbit (Telia Flexicom). I somras så bytte dom för oss som hade Flexicom från 2mbit till standard 512kbit.
Ja det där säger ju allt.
De hade både tekniken och utrustningen för att köra 2mbit redan då men sänkte hastigheten för att de skulle kunna suga ut så mycket de kunde av oss konsumenter.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)