September 24, 2003
Hejsan alla, jag har just fått min uppkoppling (Telia ADSL 8000) urkopplad pga Abuse... nu undrar jag bara vilka andra leverantörer av bredbandsuppkopplingar som det finns, som inte bryr sig om om man kör dc++ och/eller bittorrent???
det skall tilläggas att jag bor på en mycket liten ort, Frövi, i Lindesbergs kommun och i Örebro län... dvs att BBB förmodligen är uteslutet som ett alternativ. hur funkar t.ex. Sprays bredband 8000, stänger de oxå av användare som kör med filesharing??? Anledningen till att jag valde Telia, en gång i tiden, var ju att de har en (ganska) stabil uppkoppling, och de kommer ju i alla fall i närheten av de 8000 kilobits per sekund som de utlovar, men numera är som sagt de uteslutna!
December 13, 2004
sham69 wrote: jaa du, sammanlagt från och med förra året så blir det nog ca 1 TB (en terabyte)... som jag har laddat upp med min slöa jäkla lina... (70 - 75 KB/s upload)
Med andra ord har du alltså maxat uploaden i ca 177 dygn...av säg 424 möjliga..vilket i sin tur betyder att du "bara" uttnyttjat ca 42% av vad som vore möjligt...och det betyder att du i snitt maxat din upload ca 10h av varje dygn...sen om det e abuse eller inte?!
själv får ja inte ladda ner/upp mer än 8 gb i veckan med min stensnabba 750kbits uppkoppling
September 24, 2003
från http://www.sweclockers.com
Har inte sett en enda abuse stängning pga användande utav DC/Torrent.
Så det är inte därför du är stängd.
Om anledningen hade varit pga DC/Torrent, så hade det först kommit ett varningsbrev hem till din brevlåda.Ring Telias kundtjänst så kan dom nog upplysa dig om att du är stängd på grund utav att du sprider virus/skit.
October 12, 2004
Jag känner många som håller på med att ladda ner/upp etc. Ett par har fått hem varningsbrev om att nedladdningsstorleken etc. varit hög och att innehållet inte riktigt "vart lämpligt" Dessa har Tealia som ISP. Ingen annan har fått liknande brev, ej heller hört talas om att nån annan utanför Telia sfären fått nåt liknande.
Dvs= Akta er för Telia. 😀
We going down the Pub. ( Citat: Sham 69 )
1 Guest(s)