February 9, 2002
"Nä, det är inte möjligt!!!" utbrister du.
Jo, faktum är att jag har ett problem med min Telia ADSL-anslutning.
Då och då, utan någon uppenbar anledning, stängs uppkopplingen ned.
Om jag försöker ta upp en ny internetruta, kommer en vit ruta upp med Telia-loggan överst, under det följande text: "Ändsystemets IP-adress är ej valid.", och under det en knapp med texten "Logga in igen".
Det funkar dock aldrig att logga in igen, utan rutan poppar upp igen oförändrad.
Det enda som fungerar (såvitt jag vet) är att helt starta om datorn.
So, what the hey is going on - is it a marsian-attack on my computer, or what!!??
July 8, 2001
ladda ner LF Connection Keeper, vet inte om det hjälper men du slipper ju logga in själv iaf utan det sker automatiskt.
December 4, 2002
OmeN wrote: ladda ner LF Connection Keeper, vet inte om det hjälper men du slipper ju logga in själv iaf utan det sker automatiskt.
Spelar ingen roll med LF.... blir samma fel då.
July 2, 2001
@NBK och Vampis,
ni har för hårt satta brandväggar så när en DHCP-renewal kommer från Telias server så spärras den. Efter ett tag så blir ni urloggade från Telia, men Er IP/MAC-address finns kvar på DHCP-servern ca 20 minuter till.
Öppna i brandväggen för allt på 10.0.0.0 / 255.255.255.0 så ska det funka bättre.
February 9, 2002
69link wrote: ni har för hårt satta brandväggar så när en DHCP-renewal kommer från Telias server så spärras den. Efter ett tag så blir ni urloggade från Telia, men Er IP/MAC-address finns kvar på DHCP-servern ca 20 minuter till.
Öppna i brandväggen för allt på 10.0.0.0 / 255.255.255.0 så ska det funka bättre.
Huj, vad elajt! Hmm, nu ska vi bara kika på hur man konfigurerar den här zone-alarmen för specifika ip-adersser då...zzzZZZzzzZZZ
Tack för tipset iaf 🙂 Ska fixa det när jag orkar.
Ps. Ser att du plaggat min signatur, 69 😉 He, he, eller som Hugo Chavez skulle uttryckt det: "Una contra-CONTRA revolución." 😀
June 8, 2002
69link wrote: @NBK och Vampis,
ni har för hårt satta brandväggar så när en DHCP-renewal kommer från Telias server så spärras den. Efter ett tag så blir ni urloggade från Telia, men Er IP/MAC-address finns kvar på DHCP-servern ca 20 minuter till.
Kan du förklara hur man öppnar allt för de ip adresserna ? Jag har en d-link 804.
February 5, 2002
1 Guest(s)