August 19, 2001
Hej
För några veckor sedan började mitt internet flippa ur. Helt plötsligt började de lägga ner och sedan åter komma efter ett tag.
Så jag har nu bytt båda router och modem.
Men felet kvarstår. Jag har även ringt telias support, och karln jag sncka med sa att routern inte fråga efter IP som den skulle.
Så han trodde de var fel på den. Men kan omöjligt vara så eftersom jag har haft detta ett par månader nu och de har funkat felfritt. Så helt plötsligt bara så har det börjat inträffa.
Vad kan ha hänt?
Tack på förhand
July 10, 2003
Har ungefär samma problem, telia säger samma sak "testa utan router" visst, nu funkar det iofs utan router, men jag tror inte på något sätt att den är trasig, eftersom jag hittar andra datorer i nätverket osv. Ska testa den hos en polare senare. Sen stör jag mig lite på att det inte går köra med fast IP-adress när man har telia adsl längre.
October 22, 2003
min kompis kör också telia 8000, det e dsamma för han ... Men ja fick ett tips att det dog när man maxxade linan.. så ja provade me net limiter å då funkade det perfa 😉
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
August 19, 2001
Det skumma är ju att jag hade säkert haft 8mbit i flera månader innna de började paja.
Telias suport är lite rolig. Har fått olika svar varje gång jag har ringt dit.
Först att jag skulle köpa nytt modem, nästa att de är fel på routern vilket jag verkligen inte kunde acceptera (jäkla pucko på suporten).
Och nu sista gången jag ringde så trodde han absolut inte att de va fel på min utrustning utan att de skulle göra en fel sökning på linan..
Så hoppas på de bästa..
1 Guest(s)