October 2, 2002
Jag har nu både två och något av dessa två ska avbeställas. Ni som har antagligen Telia eller BBB adsl kan väl säga lite hur det är. Personligen är jag inte så förtjust i Telia, blir utloggad konstant.
Men ska man egentligen köra på Telia, BBB känns ju lite hetare.
Det känns lite som "dagens i-landsproblem" detta 🙂
Hjälp mig!
June 30, 2001
BearznaiL wrote: Jag har Telia 8000. Det funkar väl helt ok.
Tankar väl ner demosar 🙄 i ca 600 KB / s. Alltså 200 för lite. Men det dålig med Telia är deras enormt dåliga upload. Så att så fort någon laddar ner från mig, så låses min dl direkt.
Bara 400 för lite menar du väl?
October 6, 2003
Mathias wrote: [quote=BearznaiL]Jag har Telia 8000. Det funkar väl helt ok.
Tankar väl ner demosar 🙄 i ca 600 KB / s. Alltså 200 för lite. Men det dålig med Telia är deras enormt dåliga upload. Så att så fort någon laddar ner från mig, så låses min dl direkt.
Bara 400 för lite menar du väl?
Är inte tänkt att man ska kunna maxa 800 Kb / s?
July 26, 2003
um. 8 Mbit/s = 1 MB/s
Skulle tagit den som gav bäst hastighet mot dom stora ftp arkiven etc, som http://ftp.sunet.se, telia bör ha bättre roaming än BBB men det är inte säkert att dom är snabbare.
ADSL har en maximal upstream på ~1 Mbit/s
June 23, 2002
Jag skulle tagit BBB, min polare har det verkar fungera bra bara att han inte har fast ip. :arg:
Men han tankar i runt en 700-750kb/s när hans lina är maxad och uppar väl i runt 100-110kb/s.
Jag är starkt emot telia dem försöker bara förstöra för alla andra leverantörer och vilket dem lyckas hyffsat med tex att man måsta vänta skitlänge på att dem ska koppla ur en från telia för dem inte vill att folk ska byta osv..
BBB!
December 17, 2002
hade en trevlig upplevelse idag på dc 🙂
komm up i 1.62 MB/s 🙂 på mitt BBB adsl abonemang som e 8/1 mbit altså dubbelt så snabbt
från en annan bbb dude med 10mbit
| P4 3.0C @ 3.4 1:1 | Abit Max 3 | 1024 corsair 3200LL pro | Powercolor x850xt | Creative adigy 2 ex | 2x74GB Raptor @ raid0 |
2 Guest(s)