November 10, 2004
Har ett jävligt irriterande problem.
Helt plötsligt så stängs internet av i ca 30 sekunder. Detta händer lite då dagligen (började i förrgår) med ett mellanrum från 5-30 minuter.
Uppkoplingen är Telia 8000, Modemet ett D-Link DSLi och Routern D-Link DL-704p. jag misstänker att felet ligger i modemet/telia för att när det händer så står det på modemet att det inte är någon anslutning till adsl'et.
så om någon har någon idé så säg gärna till.
May 19, 2003
aquaknox wrote: Har ett jävligt irriterande problem.
Helt plötsligt så stängs internet av i ca 30 sekunder. Detta händer lite då dagligen (började i förrgår) med ett mellanrum från 5-30 minuter.
Uppkoplingen är Telia 8000, Modemet ett D-Link DSLi och Routern D-Link DL-704p. jag misstänker att felet ligger i modemet/telia för att när det händer så står det på modemet att det inte är någon anslutning till adsl'et.
så om någon har någon idé så säg gärna till.
Sitter själv med en D-link router + Telia 8000 med samma problem. Det jag har lyckats komma fram till, som jag är ganska så säker på, är att det ligger i routern. Routern vill ibland "uppdatera sig" och begär nytt ip från Telia. Jag kan inte hitta någon inställning för detta, så jag vettefan vad jag ska göra åt det.
June 21, 2004
samma problem fast med comhem. D-link replikerade med att de självklart kan byta routern (splitterny 624) men det lär ju knappast lösa problemet utan man får vänta tills de fixar en firmware som löser det. Jag hade samma bekymmer med en 3 com router men där löste det sig efter update....
1 Guest(s)