July 27, 2002
Alex_g_1 wrote: Tänk på att ni max får ha 1200 m koppar mellan er och stationen det installeras på, annars kommer ni bara kunna få deras adsl-tjänst på 8/1 mbit..
"bara" :blink:
Fan, men jag har 1.5 km till telestation men dom förhandlar om att sätta en extra "bbb station" eller "telestation" för att alla ska kunna få...
February 14, 2003
Telia stjäl våra pengar .. helt klart!
Minns Ni inte modemtiden (kanske några fortfarande lever i .. stackars), då Telia var ensamrådande kostade abbonemanget 150 kr/mån + surfkostnad. När gratisleverantörer dök upp kunde Telia genast sänka avgiften till 25 kr/mån (+ surfkostnad). De tar ut precis så mycket de "kan". Tidigare Teliachefen Marianne Nievert ville höja ADSL till 600 i månaden (som tur var fick hon inte igenom det). Samtidigt så är de den dyraste telefonoperatören (i Sverige) trots att de äger telefonnätet (eller om det är något dotterbolag). Telefonnätet har funnits i, jag vet inte hur många år, och lär ha betalats flera gånger om, och underhållskostnaden kan inte vara så stor. Ändå tar de så höga priser för ADSL och liknande tjänster. Ja tacka vet jag BBB .. nu har jag Com Hem, och jag saknar BBB så. Bara inte BBB kursar ..
1 Guest(s)