July 22, 2003
Pertan wrote: [quote=Blaxxor][quote=Pertan]Hjälpte dock inte min upload.. Ligger kvar på 950Kbit/s
Läs vad som står i första inlägget 😉
ENLIGT uppringd SUPPORT kommer det börja gälla 9/10 för de som har det SVARTA modemet.
Silverfärgade modem ska redan funka...
Har uppgraderat mitt modem med nu. Var inga problem. Bara vänta på att Telia släpper på hastigheten 🙂
Jo då, har läst.. Är dock otålig 😉
Du är inte ensam 😛 Är bra sugen att testa och se om det funkar 😀
July 11, 2006
Blaxxor wrote: [quote=Pertan]Annex-M stöd för svarta tripple play: http://www.support.zyxel.se/Nyheter_-_mjukvara.33+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkyW3Nob3dVaWRdPTU5JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkyW3Nob3dUeXBlXT1tYWluJmNIYXNoPWRkZTUzMzNjYjY_.0.html
Kortfattat är det uppdateringen till det svarta Zyxelmodemet ?
Edit: Det var det ja. Kan man installera uppdateringen när man sitter i router eller måste man sitta rakt i modemet ?
Du kan inte ha routern imellan.
Alltså du måste ha sladden direkt mellan datorn och modemet för att det ska fungera.
*EDIT* här kan ni se hur långt ni har till närmaste telestation: http://tele.iocc.hack.se/
/Homie
December 15, 2004
Hum. Någon som hört något om firmware för Netgear DG834G med Annex M-stöd?
Edit: Jag kollade upp längd till närmaste telestation. Ungefär 210 meter ledning är det. Går det att säga ungefär hur mycket jag kan få ut av 24MBit eller är det bara något mellan 15 och 20 typ? Eller mer än så kanske? 🙂
July 22, 2003
the_C@t wrote: Hum. Någon som hört något om firmware för Netgear DG834G med Annex M-stöd?
Edit: Jag kollade upp längd till närmaste telestation. Ungefär 210 meter ledning är det. Går det att säga ungefär hur mycket jag kan få ut av 24MBit eller är det bara något mellan 15 och 20 typ? Eller mer än så kanske? 🙂
Jag har 610m och får ut ungefär 19-19,5Mb
Fast det beror nog lite på var man bor och hur belastad stationen är tror jag ?
July 14, 2003
Fyfan vad nice! Jag som bara kan ha Telia (ingen annan leverar 24Mbit till mig) är ju ganska leds på deras höga priser, men nu skulle jag aldrig vilja ha något annat! 🙂
the_C@t wrote: Hum. Någon som hört något om firmware för Netgear DG834G med Annex M-stöd?
Jag har 1.5km till min telestation och jag har 18-20Mbit så du bör få ut över 20Mbit.
February 1, 2003
Nope men byter du till Telia och binder dig för xx månader så får du rätt prylar gratis så du slipper bry dig om du har rätt prylar eller ej. Men kolla med netgear direkt för dom om nån borde ju veta.
Det jag finner skumt är hur telestationen känner av om man har uppgraderat svart modem eller silver för som man kan tyda det hela så skall det silverfärgade funka idag medans det svarta funkar först nästa tisdag.
July 14, 2003
Antagligen vill dom inte köra på max för att det ökar deras driftkostnader, dom vill nog inte att nätet kraschar eller blir instabilt, dom kanske ökar hastigheten när dom har koll på vad som krävs för att klara 2.5Mbit...
gamer wrote:
Det jag finner skumt är hur telestationen känner av om man har uppgraderat svart modem eller silver för som man kan tyda det hela så skall det silverfärgade funka idag medans det svarta funkar först nästa tisdag.
Det är jag också lite nyfiken på, någon som har någon idé?
July 23, 2005
Du borde få 20-22 mb. Men det beror på Hur fina ledningar du har. Kassa ledningar med mycket skarvar drar ner på hastigheten.
Sen är det lite beroende på modem har jag märkt med.
July 23, 2005
Det har tagit alldeles för lång tid att få till max upp hastighet på ADSL2+ för Telia. Det har testats hur länge som helst. Men en del av det kan nog stå för att Zyxel har haft mkt problem med sina modem och för att få till bra stabil mjukvara. Samma när Zyxel skulle fixa mjukvara för ADSL 2+. Tog evigheter för dem att få det stabilt så de kunde släppas publikt.
October 4, 2006
Det finns betafirmwares här till Netgear DG834G:
http://mytheone.googlepages.com/
Om de innehåller stöd för Annex M vet jag ej, men jag har inte fått någon ökning av uploaden än iallafall. Vi får se den 9/10
DG834_V3.01.31.zip har varit den mest stabila och snabbaste för mig.
Har 710m till stationen och haft över 23mbit i uppkopplingshastighet 🙂
Edit: Dessa beta gäller för v1 och 2 av modmet.
July 14, 2003
OXYD wrote: Det har tagit alldeles för lång tid att få till max upp hastighet på ADSL2+ för Telia. Det har testats hur länge som helst. Men en del av det kan nog stå för att Zyxel har haft mkt problem med sina modem och för att få till bra stabil mjukvara. Samma när Zyxel skulle fixa mjukvara för ADSL 2+. Tog evigheter för dem att få det stabilt så de kunde släppas publikt.
Varför byter dom inte leverantör av modem då?
December 15, 2004
optimuz wrote: [quote=OXYD]Det har tagit alldeles för lång tid att få till max upp hastighet på ADSL2+ för Telia. Det har testats hur länge som helst. Men en del av det kan nog stå för att Zyxel har haft mkt problem med sina modem och för att få till bra stabil mjukvara. Samma när Zyxel skulle fixa mjukvara för ADSL 2+. Tog evigheter för dem att få det stabilt så de kunde släppas publikt.
Varför byter dom inte leverantör av modem då?
Allt handlar nog om pengar ska du se.
Edit: Det är ingen idé alls att ens ge sig på 24MBit om man inte ens får ut alla 8MBit av sitt 8MBit? :p (Tidigare har jag alltid legat snäppet över 8MBit, men nu, kan vara efter telefonjacksmek, så har det segat ner sig till 7MBit. Borde man se över telefonledningarna i huset eller är det dom yttre som går till telestationen som påverkar mest? (Om vi bortser från vårt egna meck)
1 Guest(s)