February 27, 2006
February 9, 2006
vissa har ju fått det,
Dock så är det just nu att de som beställer/uppgraderar just nu får det direkt... medans vi som redan har det får vänta ... 🙁 lite dåligt men så ere..... vi får hoppas att de tar tag i det snart!
enligt andra forum så ska det mesta vara klart 16e alltså nästa måndag... jag antar att de uppgraderar tätområden o sådana först då dessa når ut till flest kunder o sen arbetar sig ut till mindre orter osv...
så därför kan man väl räkna med o få det ganska snart om man bor i t.ex stockholm, medan om man bor lite längre ut så kanske d dröjer
July 14, 2003
Jag ringde och prata med Telias support idag, snackade med en kille som verkade kunnig (tack och lov för att det var en kille i luren, tjejer dom fattar aldrig något :D) och han sa att dom uppgraderade för fullt och det beräknades vara klart till 90% den 16e, dock sa han att vissa kunde det dröja lite längre för pga tekniska problem men att det inte skulle dröja jättelänge.
August 7, 2003
Fuktig Strandäng!!!! 👿 jag visste väl jag aldrig skulle bytt från Telia 🙁 men jag behövde fast ip-adress just då så jag bytte till Bostream (som blev bredbandsbolaget) och sen TDC.
Frågade dem ifall de har planer på att uppgradera uppströmshastighetet. Fick puckosvar att "nej, vårt 1 Mbit abbonemang är upbytt till 2 Mbit"... men efter att ha frågat igen om U P L O A D H A S T I G H E T fick jag "nej, vi har inga planer just nu" så det blir väl till att byta (tillbaka)..
Upload är allt :bgrin:
April 20, 2002
Ctrl wrote: Sharing is caring eller ???
=)
tänk om ändå cheferna på bredbandsbolagen tänkte så
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 23, 2005
Blaxxor wrote: Nån som fått ökning ?
Själv har det hänt nåt skumt. Om det är telia eller inte vet jag inte, men jag har fortfarande 1mbit upload, men bara 1mbit ner också :/
Får se om det ordnar sig under dagen.
Testa starta om modemet och se om det synkar upp bättre.
July 22, 2003
OXYD wrote: [quote=Blaxxor]Nån som fått ökning ?
Själv har det hänt nåt skumt. Om det är telia eller inte vet jag inte, men jag har fortfarande 1mbit upload, men bara 1mbit ner också :/
Får se om det ordnar sig under dagen.
Testa starta om modemet och se om det synkar upp bättre.
Nu har jag startat om 20ggr och nu börjar det likna nåt igen 😛 Men har fortfarande 1mbit upload. Antar att Telia inte fixat hos mig än :/ (Inte speceillt oväntat iofs)
October 26, 2003
Jag blev uppgraderad idag. Testade på kul att starta med min billiga Linksys AG241 modem/router jag köpte från Dustin i våras. Tänkte bara kolla hur mycket throughput den skulle ge med tanke på priset, 595:-.
18,2 Mbit ner och 2,5 Mbit upp med både brandvägg och router aktiv 🙂 Tror jag låter tripleplay'en ligga kvar i lådan...
Thomas
October 24, 2006
Bor nere i Skåne och jag snacka med kundtjänst idag och dom sa att någongång i november skulle alla få de, do sa dock inget datum 🙁
Fast man vet aldrig med telia säker någon som har fått de redan bara de att dom är så jävla slöa med uppdateringarna av stationerna.....
2 Guest(s)