October 11, 2002
UndaC wrote: [quote=Jiggly][quote=UndaC][quote=korda]Så ja. Efter 20 lååååånga minuter i telefonkö är det beställt.
Känner mig som en orolig sjuåring dagen före julafton
hahaha samma sak här, sa precis det att jag nog får ta och skaffa mig en flickvän och komma ur huset lite oftare 😉
Kan man alltså beställa idag redan? 😮
Till mig sa hon att det gick bra men att bandbreddbegränsningen skulel vara aktiv idag så laddade jag ner mer än 10 gig innan klockan tolv på natten så fick jag betala.
Å andra sidan sa hon att hon inte var helt 100 på det så hon skulel kolla med sin chef. Om det var så att man inte kunde beställa under nya reglerna idag så skulel hon lägga undan beställningen tills imorgon klockan 9 (dvs då får jag vänta ändaaaa tills klockan ett imorrn innan jag kan njuta av 2 mbit. 😉 )
Okej, men det betyder ju alltså att jag ska beställa idag..
October 2, 2003
October 11, 2002
Tänkte bara på en grej, hur mycket snabbare kommer det egentligen gå med 2mbit?
För jag har ju 0.5mbit nu, och när jag tankar.. eh.. köper musik eller dylikt från DC så kommer jag ju upp max i kanske 60-70k/s, men hur snabbt kommer det uppskattningsvis att gå med 2mbit sedan?
:-k
November 29, 2001
Jiggly wrote: Tänkte bara på en grej, hur mycket snabbare kommer det egentligen gå med 2mbit?
För jag har ju 0.5mbit nu, och när jag tankar.. eh.. köper musik eller dylikt från DC så kommer jag ju upp max i kanske 60-70k/s, men hur snabbt kommer det uppskattningsvis att gå med 2mbit sedan?
256 KB/s
dock får man ju sämre upload
på gamla vanliga Telia ADSL har man ju 0.5 mbit i båda riktningarna med Telia 2000 får man bra 0.4 mbit upp :/
October 11, 2002
UndaC wrote: [quote=Jiggly]Tänkte bara på en grej, hur mycket snabbare kommer det egentligen gå med 2mbit?
256 KB/s
dock får man ju sämre upload
på gamla vanliga Telia ADSL har man ju 0.5 mbit i båda riktningarna med Telia 2000 får man bra 0.4 mbit upp :/
Ah okej.. bara 0.4mbit upp alltså? Det är ju sämre än 0.5mbit varianten..
Jaja, jag tar hellre mer downrate.. :D/
August 6, 2003
på telias 500-tjänst så har dom oxå 0.4 upp , så det e samma som på 2000. dessutom så e det inte riktigt 0.4 heller, ofast ligger det runt 0.45-0.5 , men dom bara skriver så¨.
Abit NF7-S v.2.0 ][ AMD XP 2500+@3200+ (1.65v) ][ 2*256 BH-5 ][ ATI R9700PRO Core:475 Mem:690 ][ 2*36GB Raptor RAID0
November 29, 2001
zlayer^ wrote: på telias 500-tjänst så har dom oxå 0.4 upp , så det e samma som på 2000. dessutom så e det inte riktigt 0.4 heller, ofast ligger det runt 0.45-0.5 , men dom bara skriver så¨.
men telia 500 är inte samam som gamla vanliga ADSL vad jag förstått
där hade men specificerat 0.5 upp
från början när det var nyt låg jag typ på 1 mbit upp, men det var för att telias servrar var felkonfiggade så de ändrade tillbaka det
lönt eller hur
January 7, 2004
Skit me!!
Jag beställde Telia Adsl2000 för ett par timmar sedan, fick veta att det skulle va inkopplat och klart imorgon kväll. Därefter ringde jag en polare och tipsade om telias borttagning av 10gb spärren för 2mbit, varpå han ringde dit och beställde och efter 2 timmar va han igång me 2mbit (( Vafan!!! det finns ingen rättvisa, vi bor ju 150m ifrån varandra så varför i H*****e ska jag behöva vänta ett dygn? !
ps
Hadde det inte varit för det faktum att där jag bor finns det bara Telias lina att tillgå så hadde jag talat om för dom på ett mycket målande sätt vart dom kunde stoppa sina internetabonemang
February 1, 2002
[WP@ wrote: WOLVERINE]Skit me!!
Jag beställde Telia Adsl2000 för ett par timmar sedan, fick veta att det skulle va inkopplat och klart imorgon kväll. Därefter ringde jag en polare och tipsade om telias nya villkår för 2mbit, varpå han ringde dit och beställde och efter 2 timmar va han igång me 2mbit (( Vafan!!! det finns ingen rättvisa, vi bor ju 150m ifrån varandra så varför i H*****e ska jag behöva vänta ett dygn? !
ps
Hadde det inte varit för det faktum att där jag bor finns det bara Telias lina att tillgå så hadde jag talat om för dom på ett mycket målande sätt vart dom kunde stoppa sina internetabonemang
Frågar man dem lite snällt om de kan starta de på engång så vips 🙂
January 7, 2004
November 29, 2001
sPaZz wrote: Det är inte så att man råkar ut för en ofantligt lång bindningstid? 🙂
bindningstiden skulel inte ändras
hoppas verkligen de inte sagt fel till mig på den punkten för jag tänkte flytta och på nästa ställe jag bor ska det fanimej finnas minst 10 mbit i full duplex
March 15, 2002
UndaC wrote: [quote=sPaZz]Det är inte så att man råkar ut för en ofantligt lång bindningstid? 🙂
bindningstiden skulel inte ändras
hoppas verkligen de inte sagt fel till mig på den punkten för jag tänkte flytta och på nästa ställe jag bor ska det fanimej finnas minst 10 mbit i full duplex
Okej, låter ju bra. Nej lång bindningstid är verkligen inget man vill ha. 🙂
August 22, 2003
Är det bara en hastighetsbegränsning det tar bort i systemet eller är det en annan platform?
Kommer man behöva betala en "ny installation"?
Kan man flytta ett bundet 500 abonemang till ett 2000 abonemang?
Kostar det inget och inte förlänger bindningen så lär jag byta imorgon! 😛
2 Guest(s)