February 1, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=UndaC] du kan byta det kostar 300 spänn för själva bytet och sen så är det 75 kronor dyrare i månaden
Enligt den tjejen jag snackade med när jag beställde så kostade det inte 300:- för bytet uppåt, ingen bindningstid, inga avgifter alls frånsett 449:- i månaden. Vill man däremot nergradera så kostar det 300:-
Beställde igår, och det rullade igång igår... det är det jag gillar med Telia, dom är lite dyrare men det funkar så gott som jämt och det är ytterst sällan nått trassel.
Starscream wrote:
Fan också.. hehe.. pratade du också med den där tjejen med halvsexiga rösten? 🙂 de som snackat med nån tant har visst fått igång det snabbt..
Hmm nu gissar jag ju bara men jag skulle nästan tro att det är fler än 2 som svarar på det numret
haha.. ja det är sant, men det verkar som att de otrevliga tanterna fixade det snabbare 🙂
November 29, 2001
Jag ringde nyss då sa de tyvärr det kommer tidigast under morgondagen.
Sätter mig vid datorn, internet funkar inte längre, startar om modem och dator.
Kör TPTest: 1.93 MBits/s 😀
yay
det sjuka är ju att man tom. märker skillnaden på vanliga webbsidor
NH tex. laddar ju definitivt snabbare (fast att NH maxxar 0.5 ADSL har jag märkt förut)
November 29, 2001
Starscream wrote: Ringde du beställningen eller supporten?
det är samma skit man kommer till i vilket fall
alltså samma personal
det är bara att de får en indikation på vad det är för typ av samtal de ska få, tror jag iaf
tejen på beställning hade iaf identisk röst och identiskt namn med hon på supporten 😀
February 1, 2002
UndaC wrote: [quote=Starscream]Ringde du beställningen eller supporten?
det är samma skit man kommer till i vilket fall
alltså samma personal
det är bara att de får en indikation på vad det är för typ av samtal de ska få, tror jag iaf
tejen på beställning hade iaf identisk röst och identiskt namn med hon på supporten 😀
i see.. jaja, jag får vänta o se.... undra varför de inte aktiveras på en gång..
April 20, 2002
UndaC wrote: Jag ringde nyss då sa de tyvärr det kommer tidigast under morgondagen.
Sätter mig vid datorn, internet funkar inte längre, startar om modem och dator.
Kör TPTest: 1.93 MBits/s 😀yay
det sjuka är ju att man tom. märker skillnaden på vanliga webbsidor
NH tex. laddar ju definitivt snabbare (fast att NH maxxar 0.5 ADSL har jag märkt förut)
Vi beställde ungefär samtidigt under onsdagen vad jag läst mig till sen vi började snacka här och jag fick mitt nästan exakt 12 timmar tidigare...hmm, konstigt. Men det kan ju bero på vilken station det är och hur glada de som uppgraderar är att jobba.
Vad jag förstått så är det mjukvara som bestämmer hastigheten.
En släkring till min bästis jobbar på telia och har själv fixat 5Mbit till sin villa.
Var hemma och kollade där och det var hyffsat trevligt.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 1, 2003
22min väntetid just nu. 15 min senare,50 samtal före. urk.
23 min senare: Hm, Telias växel har brakat ihop, kom fram men fick inget svar och det går ej att komma fram till telia igen.
Ytterligare 10 min senare: Ingen ide att ni ringer mer till telia ida, deras växel har rasat och all trafik kopplas till fast telefonidelen.
EDIT 20:28. Tog ynka 1 timma telefonkö och utan ADSL i 2 min sen var man uppe igen.
1 Guest(s)