December 11, 2002
Förra tisdagen 28/12 -04 bytte jag från telia 500 till telia 8000. De sa att det skulle ta upp till 4 timmar innan dom bytte. Glad som en speleman tänkte jag för äntligen skulle man få lite fart i uppkoplingen! Efter 4 timmar hade dom fortfarande inte bytt och jag brydde mig egentligen inte så speciellt mycket och väntade glatt till nästa dag och tänkte väll att dom är väll bara lite slöa. Ingen skillnad nästa dag och jag började undra lite om det var någon skillnad på 500 och 8000 men jag insåg ju ganska snabbt att det är klart att det är det ju. Sen börjar man undra om det är något fel på mina grejor som kanske gör att det blir hallabalu eller något skit. Jag lät tiden gå och på Fredag 31/12 -04 körde ja TPtest och fick riktigt usla resultat. Efter detta ringde jag telia och undrade vad dom höll på med, jag hade ju fortfarande 500. Då säger dom "oj ja jag ser ju här att dom inte har bytt från 500 till 8000 jag ska säga till så det blir gjort, du har 8000 innom 4 timmar." lagom sur som man var gick man ut och firade nyår. Lagom glad nästa dag på eftermiddagen körde jag TPtest igen för att se ifall dom bytt men icke, fortfarande 500. Ringer dom och får precis samma svar som jag fick dagen innan. Jag blir lagom irriterad för att få samma svar och dom inte gör något åt det men tänker "jaja jag får väl väna då". Nästa dag körde jag TPtest IGEN och samma resultat och självklart ringer jag dom igen och samma svar. På tisdag 4/1 -05 ringer jag och är riktigt sur på dom och undrar när dom (ursäkta mig) i helvete ska byta till 8mbit. Jag får samma svar som varje gång innan och jag håller på att riva hus av ilska här hemma. Onsdag idag jag vaknar och kör självklart TPtest direkt och till min lycka har jag äntligen fått 8mbit. Yes äntligen tänker jag. Fram åt lunchtid upptäcker jag dock att man inte kan ringa med vår telefon. Jag kan varken ringa till folk eller folk kan ringa hit. Suck det blir till att ringa telia igen och efter två timmars fram och tillbaka så funkar telefonen igen. NU JÄVLAR FUNKAR ALLT! När jag sen sätter mig vid datorn igen och kollar på *pip* så är min speed inte speciellt hög och jag undrar jaha vad är detta? Jag kör TPtest igen and guess what? 0.5mbit igen. ÄR detta ett sjukt skämt från telia eller vafaan är det frågan om? Någon annan som varit ute för något liknande?
October 22, 2002
som någon sa ovan så borde det egentligen inte ta mer än 10-30 min...
felet jag kan se här att....
1. det är jul/nyår alla är på semster och allt det där, så ingen gör jobbet..
2. något är kanske fel på husets lina, kollat första jacket och allt det där?
3. du kan helt enkelt inte få 8 mbit...
December 11, 2002
CasO wrote: som någon sa ovan så borde det egentligen inte ta mer än 10-30 min...
felet jag kan se här att....1. det är jul/nyår alla är på semster och allt det där, så ingen gör jobbet..
1. varför skulle dom då koppla bort telefonen då i samband med att dom byter till 8mbit?
2. nej det är inget fel på min lina eller första jack.
3. jo jag kan få 8mbit varför skulle dom säga att jag kan få det om jag inte kan? fast det är ju klart... det är telia vi snackar om :cy:
May 23, 2001
kwansa wrote: Men ingen leverantör slår Bahnhof :)...tog 8 mån från jag hade skickat in mitt papper om 5 mb...tills jag fick det...fast när jag väl fick det fick jag ~8mb som en tröst på såret 🙂 Och det är samma pris som för 2 mb 😀 D.v.s 100kr mån 😕
En kompis beställde ADSL från Bahnhof. Han fick faktura, modem och kopplade inte det. Fast det började inte fungera så efter en vecka ringde han dem. Då hittade de inte honom i kundregistret, han var alltså inte registrerad som kund, fast fakturorna kom då....
October 22, 2003
Har också tröttnat på telia nu!!
Beställde telia 8000 den 17/12 och då sa dom att det skulle vara klart den 27/12.. men då komm inget! ja väntade några dagar.. tilslut fick jag kartongen me användarnamnet å annat shiit.. men inget modem.. ringde på torsdagen innan nyår å fråga när de skulle komma.. då sa det senast på måndag.. mend et kom inget då.. ringde å undra va fan de höll på me.. du hade de haft problem, så de har inte skickat nåt modem.. å sa att det skulle komma snart.. några dagar senare ringde jag igen. då sa dom att telesationen inte var färdig:S å ja har fortfarande inte fått nåt...
Börjar bli lite aggresiv här hemma när man bara sitter på 56k..
tycker det e lite dummt.. varje gång ja ringer så säger dom annulunda i supporten?
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
January 13, 2004
Jag uppgraderade BBB fran 8/1 till 24/1 nan gang mellan den 10 och 15 december. Killen jag pratade med i telefon sa att jag hade ratt utrustning och att det skulle ta 3-5 dagar. Fick sen ett mail som sa att de skulle skicka ett adsl2modem. skulle komma inom 10 dagar. Har inte hort ett ord fran dom an.. De har sjunkit ratt lagt i mina ogon.
February 16, 2004
Joni^ wrote: [quote=CasO]som någon sa ovan så borde det egentligen inte ta mer än 10-30 min...
felet jag kan se här att....1. det är jul/nyår alla är på semster och allt det där, så ingen gör jobbet..
1. varför skulle dom då koppla bort telefonen då i samband med att dom byter till 8mbit?
2. nej det är inget fel på min lina eller första jack.
3. jo jag kan få 8mbit varför skulle dom säga att jag kan få det om jag inte kan? fast det är ju klart... det är telia vi snackar om :cy:
Har du nånting mellan ditt jack och telefon eller modem?
Du har väl inte linjen in till modemet och ut till telefonen från en telefon port på modemet?
1 Guest(s)