December 11, 2002
Pojo wrote: [quote=Joni^][quote=CasO]som någon sa ovan så borde det egentligen inte ta mer än 10-30 min...
felet jag kan se här att....1. det är jul/nyår alla är på semster och allt det där, så ingen gör jobbet..
2. något är kanske fel på husets lina, kollat första jacket och allt det där?
3. du kan helt enkelt inte få 8 mbit...
1. varför skulle dom då koppla bort telefonen då i samband med att dom byter till 8mbit?
2. nej det är inget fel på min lina eller första jack.
3. jo jag kan få 8mbit varför skulle dom säga att jag kan få det om jag inte kan? fast det är ju klart... det är telia vi snackar om :cy:
Har du nånting mellan ditt jack och telefon eller modem?
Du har väl inte linjen in till modemet och ut till telefonen från en telefon port på modemet?
Va?? Jag har bara modemet i första jacket, inget annat i det jacket. Telefonen sitter i ett annat jack.
May 23, 2001
Joni^ wrote: [quote=Pojo]isåfall kan problemet komma av att du inte har nåt.
Så för att jag inte har något störningsfilter så kan jag har ha 8mbit? Det låter ju lite skumt....
Men käre Joni^ du måste ju ha en splitter/störningsfilter om du har ADSL, det har du väl? Annars borde det brusa i dina telefoner fast du har 0.5 mbit. Nu får du ju ta och kolla upp hur du har det. Omedelbums.
July 27, 2002
Det funka ju med 0.5mbit så det lär inte vara problemet.
Man kan ha otur med Service, men på telia kanske det är jämt. 😉 Jag är nöjd som fan med mitt BBB iaf, man drar bara iväg ett mail ifall man behöver en ny nätverkskabel eller nåt (De skicka mig nyss en 3 meters och en 20 meters när jag bad om en ny telefonkabel mellan modem och störningsfilter :D)
Sen när mina telejack var felkopplade skicka de en tekniker dagen efter jag ringde. :heart:
December 11, 2002
Ja från och med Fredag förra veckan så kan jag inte komma åt internet över huvud taget. Kundtjänst sa att de hade kopplat in 8mbit på fredagen och då slutade mitt internet att funka, igår gjorde dom en felanmälan och sa att det skulle ta upp till 3 arbetsdagar innan det var fixat... suck
December 11, 2002
Ja från och med Fredag förra veckan så kan jag inte komma åt internet över huvud taget. Kundtjänst sa att de hade kopplat in 8mbit på fredagen och då slutade mitt internet att funka, igår gjorde dom en felanmälan och sa att det skulle ta upp till 3 arbetsdagar innan det var fixat... suck
1 Guest(s)