August 23, 2001
Funderar på att byta bort mitt Glocalnet till Telia då jag haft massa strul med min uppkoppling på senare tid.
Men det jag vill ha lite info om är det där Telia Smart för 29kr, måste man absolut ha det då det inte verkar gå att välja bort?
Kommer det funka med annan hårdvara, vill ha ett eget modem och router (open-wrt) och inte Telias produkt.
Någon som vet?
Har försökt leta lite i Telias egna forum och det jag kunnat läsa mig till där att man måste det.
March 13, 2011
Bjornsson;1286390 wrote: Funderar på att byta bort mitt Glocalnet till Telia då jag haft massa strul med min uppkoppling på senare tid.
Men det jag vill ha lite info om är det där Telia Smart för 29kr, måste man absolut ha det då det inte verkar gå att välja bort?
Kommer det funka med annan hårdvara, vill ha ett eget modem och router (open-wrt) och inte Telias produkt.Någon som vet?
Har försökt leta lite i Telias egna forum och det jag kunnat läsa mig till där att man måste det.
Telia smart är bara en trådlös router du får för 29:- per månad.Brukar vara en zyxel, D-link eller någe liknande. Du köper ju en duktig trådlös router idag för ett par hundringar kontant. Som jag har berättat flera ggr förr så försök att använda samma fabrikat på router som modem och nätverkskort.
Jag vill bara avråda dig från att använda telia adsl. Och, för den delen, något annat adsl via telejacket. Idag är det trångt på telelinan vilket innebär att din TV och adsl bryts ständigt och ingenting att ha om du skall kunna arbeta, spela eller se på tv. När det gäller telia har de faktiskt ganska bra 3/4G. Kolla hur bra täckning du har för de olika bredbandsoperatörerna på http://www.täckningskollen.se/ . Kan vara ett bättre alternativ än adsl.
March 13, 2011
att använda 3/4G istället för adsl. Har för mig de flesta har något alternativ med fri surf. Men, som sagt kolla med täckningskollen först hur det ser ut hos dig och jämför sedan de olika abbonnemang som erbjud här.
1 Guest(s)