September 2, 2003
Hejsan kära Nh.
Jag har en längre tid tänkt på att byta upp mig till 8mbits internet (har Telia 2mbit för närvarande).
Idag kommer min far hem och säger att han blivit uppringd av en försäljare från glocalnet som har berättat för honom om deras nya interneterbjudande dem lanserar i min kommun just nu. Erbjudandet är alltså 8mbit för 200kr i månaden, medans Telias pris för 8mbit ligger på 449kr månaden. Telias pris för 2mbit är 419kr.
Detta väcker nu många frågor som tex;
1: Glocalnet använder Telias nät? Men hur kan det då komma sig att dem är mer än dubbelt så billiga?
2: Är Glocalnet skit?
3: Bör jag byta inernetleverantör?
4: I erbjudandet min far fick stod det inga tänkbara nackdelar som tex nedladdningsspärr eller liknande, men kan det vara något fuffens i görningen ändå?
Tacksam för SERIÖSA svar.
August 7, 2003
För att få det låta priset du pratar om så måste du även ha Glocalnet som operatör för din vanliga telefon. Sen så kostar 8 Mbit/s abonnemanget från 250:- står det på deras sida. Men då är det ju om du har dem som förval annars kostar det 290:-. Vilket iof inte är nåt dåligt pris, värt att notera är ju att du även kommer binda upp dig på 12 månader.
September 2, 2003
Det skulle vara intressant att höra från folk som faktiskt använder Gocalnet, om dem har upplevt problem med att få ut 8mbit och om dem anser att det finns många flaskhalsar osv.
Självklart är det en kampanj för att locka över kunder, men avtalet sträcker ju sig ändå över 12 månader (minst) och efter det byter man ju bara helt naturligt till det som är billigast/bäst just då.
Blam: jag vet att dem går ut med 250kr på sin hemsida, men enligt vad min far har sagt till mig är detta ett specielt erbjudande för våran kommun/område. Och det stämmer att man är tvungen att använda Glocalnet för vanlig telefoni, därmot ansåg min far (som ansvarar för och har koll på telefoni kostnaderna i vårat hushåll) att det var en förmånlig deal, och bad mig kolla upp om även bredbandet var okey.
October 17, 2004
Sitter på GNs internet support så jag vet en hel del.
Glocalnet använder Telias när eftersom det är det enda nät som finns dock så använder dom song och telenors teknik i telestationerna och mig veterligen finns det inga andra flaskhalsar ärn om du skulle ha taskiga kopparledningar vilket då skulle innebära dålig hastighet vilken operatör du än har.
Sedan har glocalnet aldrig sagt att dom ska höja priset framöver(vilket aldrig kommer hända iaf med ADSL produkterna, kanske ADSL2 och VDSL om dom lanserar det.
Ingen anslutnings avgift.
Inga nerladdningsbeegränsningar (du får mail från abuse avdelningen om du sprider virus dock)
I övrigt som vilken anna leverantör som helst.
nått mer du undrar över så fråga...
October 17, 2004
May 23, 2001
Hogan wrote: Telia är lite dyrare än andra men med Telia's pris ingår även telefonabonemanget. Tar du en annan internetleverantör så får du ändå betala telefonabonamanget till Telia.
Va? Mamma och pappa betalar då både telefon och adsl till telia. Inte är det så att man får telefon inräknat i 339 kr i månaden eller vad nu telias 0.5 adsl kostar...
October 17, 2004
February 24, 2002
stormaz wrote: [quote=Hogan]Telia är lite dyrare än andra men med Telia's pris ingår även telefonabonemanget. Tar du en annan internetleverantör så får du ändå betala telefonabonamanget till Telia.
Va? Mamma och pappa betalar då både telefon och adsl till telia. Inte är det så att man får telefon inräknat i 339 kr i månaden eller vad nu telias 0.5 adsl kostar...
😕 Hmmm... det där skulle vara intressant att få förklarat, betalar både ADSL och telefonabonnemang till Telia.
December 29, 2003
June 14, 2004
Rillo wrote: har haft GLocalnet 0.5 mbit i 2 år snart och det har funkat perfekt , inte har ja märkt nå dåligt med dom , ska snart uppdatera till 8 mbit
Hiho, Har kört me GN i snart ett år funkat ass bra till man får hem brevet om att gratttis nu kan ni få 8 mbit om en månad, Klart man beställer det, och sedan när det gåt en månad kollar jag uppkoplingen inga 8 mbit. ringer till dom och frågar vart min 8 mbit uppkoplig är och då kommer dom med svaret att dom har stöt på förhinder och att det kommer dröja en månad till innan vi kan få det.. Väntar en månad till och ingen 8 mbit lin då heller.. >.< Nu har det säkert gåt över 4 mån sedan vi skulle ha fått 8 mbit. men inte fan har jag något 8 mbit, ska snart ringa till dom igen o ge dom en j'la utskällning.. Och om jag inte får 8mbit inan årskiftet lär jag nog bytta till någon annan opratör som kan leverera min 8 mbit.. Men förutom deta har glocalnet var väldigt bra.. 🙂
3 Guest(s)