August 28, 2001
hello. jag tänkte fråga om det är någon som har telia ADSL som har problem med att spela på internet?.. jag har kört lite ut via server och lite medal of honor via ip. och båda två brukar lagga rätt så problematiskt. jag kör med 10 meters förlägnings telesladd.. kan det va problemet? eller är det så att alla med telia adsl har det så segt.. telia suger ju rätt så hårt har man ju upptäckt..
August 28, 2001
det går sådär när jag surfar. när jag laddar ner så brukar jag komma upp i 50-60 k/sek.. beroende på varifrån. pingtiden i ut brukar ligga på 40 - 60 och det tycker jag ju är väldigt bra. i medal of honor så mätte jag aldrig pingen. men jag körde mot en ensam person som bor i gbg. så det borde inte hacka så som det gjorde. jag vet inte. är det någon som kör med telias adsl som är helt utan problem när dom spelar. det va det frågan va.
April 7, 2002
Tjena... mitt ADSL funkar men om någon annan på nätverket laddar ner något så går min ping upp till 500 i CS när jag brukar ligga på 20... varför blir det så??
--------------
prolle: AMD AthlonXP 1600+
chassi: Chieftec TA-10W FullTower
mobo: Asus A7V-133 Raid
hdd: 260GB maxtor 7200rpm
minne: 768 Mb
cd: DVD
graffe: GeForce 4 TI 4400 128mb DDR
Ljud kort: sound Blaster Audigy Platinum ex
February 23, 2002
Har oxo problem med spel och telia adsl. det går upp o ner. mycker irriterande. Jag misstänker att det handlar om hur långt från telias adsl server man bor. inom 3km är rekommenderat. Jag tror jag bor längre ifrån, typ 4km kanske. Jag hade bättre flyt i UT med isdn än med adsl, fast ändå bättre ping med adsl.. Det är skumt. Verkar nästan som att det försvinner info på vägen. Ibland ser man en gubbe framför sig, sen plötsligt 10m iväg. Har provat o meckat hit o dit men får inte rätt på det.
2 Guest(s)