October 31, 2003
Det är inte den med flera portar utan det är enbart ett modem och jag har två nätverkskort i huvud datorn och en slave dator som får internet via huvuddatorn (med ICS) Problemet är när jag ska spela lan spel, huvuddatorn ser inte de andra spelarna och den kan inte connecta, men när man stänger av modemet på knappen så funkar det, jag skulle gärna vilja få det att funka med internet på. Allt annat funkar det är bara när man ska spela via lan som det strular.
Winxp sp1
Tack för svar
May 23, 2001
Jag har inte lösningen på ditt problem men jag vet nog vad det är för fel iaf 😉
Det verkar som att din huvudator vill ut på internet och spela, så du måste nog styra om så att den letar på det lokala nätet istället. Hur man gör det med XP vet jag dock inte. Kan dock kolla upp det nästa vecka 🙂
December 27, 2004
testa att skriva in de adresser som dina andra datorer i nätverket har i Internetinställningarna
Internet Explorer - Verktyg - Internet-alternativ - Anslutningar - LAN-inställningar - under proxyserver (om du anväder det alltså) och använd inte till de lokala adresser du har på nätverket.
Om du inte har proxy får du göra på något annat sätt, och då kan jag inte hjälpa...
October 31, 2003
nej jag kör ju med ICS så jag kör inte den proxyn. Men som sagt så funkade allt innan när jag hade mitt andra modem med presis de inställningarna jag kör med nu. Bra knappa in ipinfon i nätverksanslutningar och på med ICS och allt e klart allt funkar, men nu med det nya modemet så funkar allt utom att spela via lan, man måste stänga av modemet då funkar det. så det måste vara någon konflikt med modemet i sig.
1 Guest(s)