Thomson Speedtouch 510 Problem|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Thomson Speedtouch 510 Problem
Comkilla
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 69
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 29, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte den med flera portar utan det är enbart ett modem och jag har två nätverkskort i huvud datorn och en slave dator som får internet via huvuddatorn (med ICS) Problemet är när jag ska spela lan spel, huvuddatorn ser inte de andra spelarna och den kan inte connecta, men när man stänger av modemet på knappen så funkar det, jag skulle gärna vilja få det att funka med internet på. Allt annat funkar det är bara när man ska spela via lan som det strular.

Winxp sp1

Tack för svar

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
808811
December 29, 2004 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte lösningen på ditt problem men jag vet nog vad det är för fel iaf 😉

Det verkar som att din huvudator vill ut på internet och spela, så du måste nog styra om så att den letar på det lokala nätet istället. Hur man gör det med XP vet jag dock inte. Kan dock kolla upp det nästa vecka 🙂

Comkilla
Siktar mot toppen
Medlem
809238
December 30, 2004 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

ja, det e skumt för att det funkade fint med mitt gamla 2.5 mbits modem från bostream.

Fenan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
809585
December 30, 2004 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

testa att skriva in de adresser som dina andra datorer i nätverket har i Internetinställningarna

Internet Explorer - Verktyg - Internet-alternativ - Anslutningar - LAN-inställningar - under proxyserver (om du anväder det alltså) och använd inte till de lokala adresser du har på nätverket.

Om du inte har proxy får du göra på något annat sätt, och då kan jag inte hjälpa...

Comkilla
Siktar mot toppen
Medlem
810044
December 31, 2004 - 6:57 am
sp_Permalink sp_Print

nej jag kör ju med ICS så jag kör inte den proxyn. Men som sagt så funkade allt innan när jag hade mitt andra modem med presis de inställningarna jag kör med nu. Bra knappa in ipinfon i nätverksanslutningar och på med ICS och allt e klart allt funkar, men nu med det nya modemet så funkar allt utom att spela via lan, man måste stänga av modemet då funkar det. så det måste vara någon konflikt med modemet i sig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 104
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL