September 6, 2002
Hej!
Just nu har jag en US robotics router som strular som in i helvete. Har ganska nyligen köpt en bärbar dator så jag tänkte skaffa mig ett trådlöst näverk i huset. Jag hade tänkt mig en D-LINK DI-624 AIRPLUS XTREME G ROUTER 802.11, en router som klarar 54 Mbps trådlöst och har 4st 100Mbit portar för "kabelnätverk".
När jag nämnde detta för en kompis så sa han köp INTE D-Link. Detta fick mig att tänka efter, jag tyckte att routern såg ut att vara riktigt bra men jag kanske har fel? Jag skulle uppskatta om någon kunnig kunde rekommendera någon router som är bättre än denna? Det enda jag kräver är att den kommunicerar med minst 54Mbps trådlöst och ska vara STABIL! Orkar inte med att internet dör 24/7 bara för kommunikationen mellan PCMCIA kortet och routern suger. Är trött på att mina MMORPG spel skiter sig. Datorn kommer inte stå så långt ifrån, runt 5 meter kanske.
Finns det någon annan tillverkare som skulle fungera bättre? Han nämnde Netgear, är den tillverkaren bättre? Jag trodde D-Link var bra grejer.
Alltså, om du kan någonting om detta så skulle jag verkligen uppskatta om du kunde ge någon rekommendation till router eller liknande.
May 23, 2003
September 6, 2002
Jag snackade med en kille som jobbar med sånna grejer nyss, han rekommenderade NETGEAR WGT624-WIRELESS ROUTER/PC-CARD G-BUNDLING, den verkar fasen grym, 108 Mbps trådlöst. Han sa att netgear var att föredra framför D-link, någon som har något negativt att säga om denna produkt? annars blir det nog att beställa. 🙂
1 Guest(s)