January 29, 2002
Någon som har erfarenhet utav Tiscalis nya satsning på 8 Mbps för de som normalt bara har deras Basic-abonnemang? (Dvs 0,5 Mbps.) Har sagt upp mitt Comhem för att satsa på detta, eftersom min telestation är förberedd för det och jag bara har drygt 500 meter dit. (Man måste visst ha högst 1,5 km för att kunna komma upp i dessa 8 Mbps.) Men sen känns det ändå som att det måste finnas en hake någonstans, eftersom det bara kostar 298 kr/månaden, och då är det fast månadspris.
Erfarenhet, någon?
March 26, 2004
Varför tror du att det skulle vara en hake bara för Tiscali erbjuder ett lägre pris för tjänsten än konkurrenterna?
Om sätter ett lägre pris än konkurrenterna så lockas fler att beställa snabbare Internetanslutning och om man får fler kunder på 8 Mbits tjänsten än vad konkurrenterna har på samma tjänst så tjänar Tiscali inte mindre pengar.
Tiscali är ett bra och seriöst företag och när det gäller Tiscalis vanliga fiberanslutningar så har de en av Europas bästa fibernät, men det kan finnas skillnad på deras adsltjänst.
January 7, 2004
January 28, 2004
Jag fick min uppgradering igår och den funkar finfint! Kom inte upp i mer än ca 6 mbps men det ändrar nog sig lite hela tiden.
Man behöver inte alls betala någon rörlig kostnad utan det enda man betalar är de 298:- som basic kostade. Tiscali "bjuder" på uppgraderingen om man bor i ett område där det finns tillgängligt.
Soft säger jag 🙂
January 29, 2002
daky wrote: Jag fick min uppgradering igår och den funkar finfint! Kom inte upp i mer än ca 6 mbps men det ändrar nog sig lite hela tiden.
Man behöver inte alls betala någon rörlig kostnad utan det enda man betalar är de 298:- som basic kostade. Tiscali "bjuder" på uppgraderingen om man bor i ett område där det finns tillgängligt.
Soft säger jag 🙂
Tror att "Kart" menade att "John_Iz" får betala för vad han laddar ner...
Soft att det funkar! Men jag anar ändå en hake någonstans. Vi får väl se. 🙂
November 26, 2002
Sen så är det ju så att vi bor i ett område med flera höghus nära där alla lägenheter har stadsnät och det är många som skaffar trådlösa routrar utan att veta hur man skyddar sig. Så, om man vill så har man bredband helt gratis. Inte snällt, men det fungerar alldeles utmärkt!
January 29, 2002
Okej, det fanns en hake. TISCALI LJÖG!!! På hemsidan stod det först att stationen var ombyggd, och det sa de även på kundtjänsten. Men nu säger hemsidan att den INTE är ombyggd, och på kundtjänsten säger de att det är det som står på hemsidan som gäller.
SATANS JÄVLA TISCALI!!! Fan vad arg jag är...
1 Guest(s)