September 8, 2004
För ett par veckor sedan började mitt internet bli väldigt segt. Jag gjorde ett Tp/ip-test och upptäckte att bara ca 10% av min bandbredd utnyttjades. Mina nerladdnignar går i typ 700 BYTE. Efter flera ringda samtal till supporten och flera omformateringar och massvis med virussökningar sitter jag nu frågandes. Vad fan ska jag göra?
Har d-links 300G, Tiscali 0.5mbit.
January 18, 2003
Mitt Tiscali 8Mbit (vanliga Basic fast uppgraderat gratis då) fungerade bra i 1½ dag sen tvärdog skiten. Kan skicka ping men får en ruskig loss. Kan inte göra ett enda namnuppslag mot DNS osv.
Jag är _inte_ imponerad av dem hittills. Det tog 30 dagar(!!) att få det inkopplat, nu tar det väl säkert 30 dagar igen innan de fixar det :/
November 26, 2002
Tyvärr är Tiscali inte helt stabilt. Jag har stadsnät med Tiscali och även det strular endel inbland. Supporten är under all kritik. Tidigare fick man vänta 40 minuter i telefon för att komma fram men då fanns det en tekniker i andra ändan. Nu svarar dom på 5 minuter men du får moster Agda 63 år och expert på knyppling på tråden.
Jag har märkt att om man låter dom tilldela dig DNS så får du 10.0.0.6 som primär DNS och det är inloggningsservern och sen får du deras riktiga primära DNS server son sekundär. Jag har lagt in 10.0.0.6 plus deras primära och sekundära DNS servrar manuellt och det fungerar mycket bättre och går klart fortare att surfa.
Jag har haft mycket varierande konstigheter med Tiscali, just nu är problemet att burken hävdar att nätverkskabeln är urpluggad i 2 sek för att sedan koppla upp igen. Detta kan ske 10 gånger på rad i 1-2 minuter för att sedan fungera igen i en timme och sen börja strula igen??? Jag orkar inte ens ringa den här gången. Ngn annan i nätverket får ringa...
1 Guest(s)