May 23, 2001
Har Tiscali 0.5 mbit internet hemma, nu är det så att det kopplar ner lite då och då. Det fungerade bra typ första helgen men nu krånglar det ganska så mycket. Någon mer som har/ har haft samma problem? Ska väl testa koppla ur routern och se vad som händer, fast det har ju fungerat bra med routern ikopplad....
November 26, 2002
Tiscali kan vara ganska struligt emellanåt. Problemet, som jag konstaterat efter att ha haft Tiscali i 2 år, är att dom gör servicar och uppgraderingar i systemen utan att meddela kunderna. Så man kan ha hur struligt som helst i några dagar och ibland ett par veckor och sen mitt i allt så fungerar allt bra igen. Ofta gör dom ordentliga uppgraderingar som märks väl när dom är klara, men varför orkar dom inte meddela kunderna??? Jag har haft struligt med DNSen ett tag nu och även med att jag blivit nedkopplad några sekunder titt som tätt. Detta pågick i ca 2 veckor men nu fungerar det igen - slutresultatet blev att jag idag har 30-35% bättre bandbredd än innan "strulet".
May 23, 2001
Ok, har hört mycket om Tiscali hit och dit faktiskt. Men tills nu har jag bara haft goda erfarenheter. Förhoppningsvis uppgraderar dem nu eller någonting. Kanske skulle ta och ringa dem och höra, kan ju vara värt, innan man pillar ur routern, lite drygt ändå att rycka ur nån sladd då och då. Det som är mest störande justn u är ju att man får ett nytt IP varje gång internet dör.
November 26, 2002
Du kan alltid testa att ringa dom, men tyvärr så har dom outsourcat supporten. Det betyder att Agda 63 år kommer att svara och hon vet inget och kommer inte att säga ngt att än starta om datorn och se om det blir bättre. Innan outsourcingen så fick man vänta 45 minuter i telefonkö men däremot svarade en tekniker, det var klart bättre än att få svar direkt men istället prata med ngn som är extert på att virka...
January 4, 2003
Dem utlovar upp till 8 Mbit för oss som har 0.5 Mbit, för samma pris. Detta kommer ske automatiskt.
Någon som fått uppgraderingen ennu, dem sade att jag skulle va klar i Aug, men har inte märkt nått, ringde till dem och han sade att vi ej kan ge dig en exakt tid, du märker när du har som sagt.
November 26, 2002
Jag har definitivt fått ngn form av uppgradering. Jag brukar ha nedladdning på 700-800 kbit/s, igårkväll hade jag 1,1 - 1,2 MB/s -> 700 MB på ca 7 minuter. Så jag accepterar strulet, jag önskar bara att jag vetat om vad dom gjorde så hade jag inte varit så frustrerad när det strulade.
May 23, 2001
Matts wrote: Dem utlovar upp till 8 Mbit för oss som har 0.5 Mbit, för samma pris. Detta kommer ske automatiskt.
Någon som fått uppgraderingen ennu, dem sade att jag skulle va klar i Aug, men har inte märkt nått, ringde till dem och han sade att vi ej kan ge dig en exakt tid, du märker när du har som sagt.
Skulle vara klart i Juni i Mora. Är dock inte klart än vad jag vet....
2 Guest(s)