January 1, 2010
Tjena.. satt och titta på mina nerladdningar på mitt Utorrent.. och tänkte hmm.. jag är uppkopplad till 30 av 300 Källor.. och har 2MB/s nerladdningshastighet.. och den fortsätter att koppla upp till dessa källor och när den når 110 så ligger jag på 5kB/s :/ hur kommer det sig ? ska det inte gå fortare ju fler man kopplar upp sig till?
Nån kunnig som kan dela med sig av sina kunskaper inom detta så jag kan förstå hur det funkar 🙂
Tackar!
December 11, 2009
om vi säger att det är en ny torrent så kanske bara nissen som la upp torrenten har alla filerna. om han då laddar upp till 100 pers så går det kanske i 5 kb/s, men att genomsnittet som alla har ligger på (vi säger): 20% så kommer du att ha bra hastighet dit. senare måste du följa vad folk får.
annars så kanske du har ett liknande problem som jag har. utorrent crashar internet. helt enkelt så utorrent buggar och stänger av internet, då ser det ut som 5 kb/s eller liknande.
hoppas det hjälpte/förklarade något för dig 🙂
March 14, 2001
Källorna har den kompletta filen, så dessa om de har en vettig hastighet såklart, men du kan inte styra hur det fördelas iaf.
Det kan vara så att router och/eller modem inte klarar av så många anslutningar och därför ballar ur. Nu använder jag inte torrent/utorrent men det finns säkert inställningar i utorrent om hur många anslutningar som får tillåtas. Prova begränsa till 30st eftersom det fungerade tidigare.
Sen är ju piratkopieringssnack förbjudet här, torrent i sig är inte piratkopiering om än större delen kanske är det, men när du skriver att du laddar ner Hitman så får du ju skylla dig själv om tråden snart låses.
1 Guest(s)