June 16, 2004
Hejsan, jag har fått ett problem med nånting, antar att det är porten som strular som jag öppnat till torrent klienten! Men hur som hellst, för nån vecka sedan kan jag inte tanka snabbt i torrent längre. Jag har Telia 8 Mbit och det har gått i ca 800 kb/s men nu går det aldrig över 100 kb/s vad och vart jag än tankar. Jag har gjort om port öppningen och följt flera olika guider men jag får bara inte igång så det går snabbare. Jag kör med BitComet och det har funkat helt perfekt förut! Har även testat flera olika klienter men samma problem! Vad kan det vara för fel? Har också kört Tp Test och det var inget annorlunda där, utan fick upp det mitt vanliga resultat!
Jag har läst ett antal guider om det här och följt dom till full o pricka! Men det kanske inte är port öppningen det är fel på? Kan det vara något annat?
Ja fråga det ni behöver veta, vill verkligen lösa det här 🙂
Tackar på förhand!
June 16, 2004
Xuestor :: Hehe jag har läst så himla mycket idag o lär mig miljarder saker så jag har glömt bort det jag kunde innan 😛 Intern-ip är det lan ip? Eller är det mitt ip på datorn? Ifall det är lan ip så har det bytts ja! förut hade jag .1 i slutet nu har jag .36 :S men jag har ju ändrat det iaf!
Jag läste ett annat forum och där länkade dom till en sak som man skulle tanka och se hur snabbt det gick och då gick det upp i 250 kb/s men det är fortfarande dåligt 🙁
cHeNg_Ho :: har han öppnat port för torrenten då?
1 Guest(s)