October 23, 2004
Har precis skaffat comhem 8000.
Efter mycket strul med diverse omstartar från comhem så har de äntligen fått allt att fungera.
Körde först med router och trådlöst nätverkskort och tyckte att jag låg lite väl lågt. TCP på 2-3 och UDP på 8. (mottagning)
Provade att köra direkt från modemet och fick ungefär samma resultat.
Men det konstiga i kråksången är att jag har 97.6% i sändning och bara 34.2% i mottagning.
nån som har nån bra idé om vad det kan vara?
mvh
/druttas
October 27, 2004
Jag har också comhem 8000. Allt fungerade perfekt till efter deras uppgradering med egna servrar för ip telefoni. Efter det rasade tptest resultatet och min ping blev helt vild. Har dom uppgraderat tjänsten på din ort också? Du får felanmäla det på 0771-550000 så hjälper dom dig 🙂
October 27, 2004
Jag har också comhem 8000. Allt fungerade perfekt till efter deras uppgradering med egna servrar för ip telefoni. Efter det rasade tptest resultatet och min ping blev helt vild. Har dom uppgraderat tjänsten på din ort också? Du får felanmäla det på 0771-550000 så hjälper dom dig 🙂
October 27, 2004
Nej ibland är det helt knas. Innan gick det att spela över nätet tillfredställande (strax under adsl kvalitet) men nu funkar ett 56k uppringt modem bättre, ligger runt 200 i ping till conn interuppt. Felanmälde det till lördagen har inte fixats än. Hoppas innerligt att de fixar det asap.
2 Guest(s)