May 23, 2005
Ctrl wrote: Oki dela internet då ? Kolla om du kan ställa in din router på Bridge och så skriver du in MAC adressen till polarens Router/accesspunkt.
dela internet är lågt prio, men att dela filer, lira xbox mellan oss osv är intressant! sen vore det lite coolt också 😛
problemet är ju att jag inte har någon som helst programvara i XP som kan "söka nätverk" så att säga. Det är väl för att jag kör tråd till min router
May 23, 2005
Han har ett comhem-modem, som sitter in i en linuxburk, som i sin tur sitter i en switch. i switchen sitter acesspunk + antennen. Sedan sitter hans dator i switchen.
Hur ska vi då kunna söka varandra?
han sänder ju hela tiden till en annan kompis, som har trådlöst i laptopen färdigt. det funkar
March 14, 2001
WmB wrote: Han har ett comhem-modem, som sitter in i en linuxburk, som i sin tur sitter i en switch. i switchen sitter acesspunk + antennen. Sedan sitter hans dator i switchen.
Hur ska vi då kunna söka varandra?
han sänder ju hela tiden till en annan kompis, som har trådlöst i laptopen färdigt. det funkar
Jaha. trodde ni var ansluten till samma router..
Blir till att skaffa trådlöst kort men löstagbar antenn och köp (dyrt) eller bygg (billigt) en egen antenn så ska ni nog kunna få kontakt med varandra..
1 Guest(s)