March 2, 2004
UPPDATERING längst ner...
Hejsan !!!
Har köpt en trådlös ADSL router på ONOFF märke Belkin.
Jag har kopplat in den till "huvud datorn" via ett fast nätverks kort.
Jag kommer åt inställningarna via det inbyggda IP nummret. Har fyllt i allt rätt som det ska vara men när det inbyggda programmet sparar och ska "connect" så får jag upp ett fel meddelande från Windows XP att en kabel inte är ansluten.
Vad är felet ???
Jag är mindre bra på nätverk så det är säkert ett enklare fel.
Har inga konflikter nånstans, kör WinXP servicepack 1, (kan inte installera servicepack 2 den säger att nån fil saknas pröva ladda om och försök igen...obs ! Ingen piratkopia ärliga saker). Har Norton Antivirus och Zone Alarm brandvägg, har testat stängt av dom men samma fel med nätverket...
Tacksam för svar...
*** Ringde support och fick dels en uppdatering till routern och sen andra inställningar än vad det skulle vara enligt instruktionerna. Sen fick man använda ipconfig i command prompten för att frigöra IP adressen. Tänkte skriva det här ifall nån mer råkar ut för liknande strul. ***
April 10, 2001
Naughtyboy2 wrote: Har fyllt i allt rätt som det ska vara men när det inbyggda programmet sparar och ska "connect" så får jag upp ett fel meddelande från Windows XP att en kabel inte är ansluten.
Vet inte om jag förstår dig rätt, men när man sparar vissa inställningar så gör routern en reset, då tappar den uppkopplingen för en stund, för att sen koma tillbaka, och har man kryssat i sina egenskaper att en ikon skall synas nere i tray för nätverk så brukar man få detta medelande,, dock skall du ha kontakt igen efter några sekunder då rotern startat upp igen.
March 2, 2004
Den blir aldrig uppkopplad igen.
När man går in i Nätverksanslutningar (i XP) så finns ikonen för nätverket där med en varningsflagg som säger att en kabel inte är ansluten, anslut och försök igen (ungefär så).
Men eftersom jag kommer åt routern via IP nummret så är det ju ansluten och kan kommunicera...
Hjälp...
September 11, 2002
Vänta här nu.. om jag förstår dig rätt så konfigurerar du routern genom att ansluta via den kabel som XP säger är urpluggad? Är det så?
Om det är så så har du definitivt rätt kabeltyp. Hade du haft fel kabeltyp så skulle du över huvud taget inte fått någon kontakt med routern.
Jag var helt klart inne på Peter@20ghz idé, att när routern startar om så försvinner strömsignalerna som berättar för XP att kabeln är i. Men då borde som sagt ikonen ha försvunnit när routern bootade upp igen.
Om du kan ansluta till routern nu genom den kabel som XP säger är urpluggad, då är det XP som problemet ligger i.
1 Guest(s)