May 1, 2005
Sitter här med syrrans nya bärbara HP Pavilion ze2348EA. Av någon anledning vägrar WLAN:et samarbeta. Jag kan inte lista några tillgängliga trådlösa nätverk utan stöter bara på det här:
WLAN:et är aktiverat i BIOS så det borde vara att tuta och köra. Windows verkar ju antyda att HP har egen programvara för att konfigurera det trådlösa, men HP Wireless Assistant kan inte göra så mycket för att leta nätverk, utan är bara hjälpmedel för att smidigt inaktivera/aktivera det trådlösa typ.
Vad är det som är fel? Vad har jag missat?
May 1, 2005
Jo, men när jag läste artikeln som rekommenderar ju MS starkt att man inte ska använda det om det är någon annan programvara involverad för att styra det trådlösa, och HP har säkert ett finger med i spelet. Går det att återställa på nåt sätt ifall det här Zero Configuration fuckar upp WLAN:et?
March 14, 2001
Har du provat WZC? Om inte gör det, jag har då kört en massa kort med wzc fastän korten har haft egna program för att konfigurera nätverket..
Annars är det ju bara att inaktivera wzc (bocka ur "konfigurera trådlöst nätverk") så som det står i artikeln och använda hps program, fast du söker nätverk med windows grejen iaf..
Blev lite luddigt, men gör det bara och fråga inte så mycket.. 😉
1 Guest(s)