January 8, 2005
Har fn en D-link 624+ samt en usb DWL-G122, fungerar sådär då jag inte får upp hastigheten mer än ca 1.2 mbps av 8 mbps. Signalstyrkan ligger fn på mellan 40-60%. Jag antar att avståndet inkl ett antal vägg/tak förhindrar fn att få ut mer. Jag funderar på att ev byta ut usb-delen och installera ett trådlöst nätverkskort istället, någon som vet om mottagningen på dessa är bättre än usb-lösningen?
November 4, 2002
pos wrote: Har fn en D-link 624+ samt en usb DWL-G122, fungerar sådär då jag inte får upp hastigheten mer än ca 1.2 mbps av 8 mbps. Signalstyrkan ligger fn på mellan 40-60%. Jag antar att avståndet inkl ett antal vägg/tak förhindrar fn att få ut mer. Jag funderar på att ev byta ut usb-delen och installera ett trådlöst nätverkskort istället, någon som vet om mottagningen på dessa är bättre än usb-lösningen?
Det är apsvårt att förutspå hur bra det kommer att funka med WLAN innan man har provat, det, men en tumregel är, ju större antenn desto bättre. Helst ska det vara en riktad antenn.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
January 8, 2005
Har provat att köra pci-kort men det gjorde ingen skillnad mer än att farten mellan datorerna ökade markant samt något högre fart på internet-delen.
Dock ökade signalstyrkan till mellan 70-80% så man tycker ju att man skall få ut mer än de 3-3,5 mbps så jag får fn av 8 mbps möjliga. Är det någon inställning i routern (D-link 624+) som begränsar farten eller operativsystemet windows 98SE?
Har provat med samtliga kanaler, med & utan kryptering. Vad kan man mer pilla på för att få upp farten?
Provade att köra min laptop med usb-antenn på samma plats å den erhåller 5-6 mbps i mottagning men denna har windows2000.
ALLA TIPS MOTTAGES MED STÖRSTA TACKSAMHET
1 Guest(s)