November 23, 2006
Jag har lite problem med min 6 månaders gammal trådlösa D-link router, den beter sig mycket kostigt.
Jag ska förklara lite : jag har 1 stationär + 2 bärbara dator som är kopplade till routern, och jag har använt D-link inställningar får att säkra min nätverk från mina grannar så att bara de 3 datorer ska komma igång med nätet så jag valt WPA kreptering sen valde jag ett lösenord men jag har fortfarande segt internet hastighet jag vet inte va har jag gjort för fel eller misade jag nånting.
Om nån kan hjälpa mig så att mitt nätverka ska funka bra, förresten jag har 100 mb/s download och 10mb/s upload hastighetet från Blixtvik.
March 27, 2003
http://sv.wikipedia.org/wiki/P.....8tecken%29
http://sv.wikipedia.org/wiki/F.....A5getecken
Vad är det för router?
Vad har du för problem?
Låt oss börja med de frågorna iaf...
November 23, 2006
Det är en D-link-624 och jag har 100mb/s download hastighet men när man ska ladda ner något då nedladdningen hamnar runt 500 kb eller mindre.
Jag har en Hp pavilion DV9072ea bärbar + Hp stationär t480.se + vaio bärbar och alla är kopplade till routern.
Jag vill ha bättre hastighet, så jag tror det finns nåt fel på routern.
January 20, 2003
m_a_a2006 wrote: Det är en D-link-624 och jag har 100mb/s download hastighet men när man ska ladda ner något då nedladdningen hamnar runt 500 kb eller mindre.
Jag har en Hp pavilion DV9072ea bärbar + Hp stationär t480.se + vaio bärbar och alla är kopplade till routern.
Jag vill ha bättre hastighet, så jag tror det finns nåt fel på routern.
DI-624 har en througput på ca 70-80mbit, dvs du kommer aldrig få ut 100% från din anslutning med den routern.
Sen så kör den in 54mbit WLAN mot ditt WLAN-kort i bärbara om du kör med den inbyggda.
108mbit WLAN får du endast med andra SuperG produkter, och det är fortfarande en teoretisk hastighet, så 500kB/s är faktiskt helt ok hastighet iom att du får ca 80-90% av max.
November 23, 2006
Så vad är en bra lösning så att jag får bättre hastighet, och jag ska förklara lite nu vet du va jag har för datorer och min internet hastighet så kan du tipsa mig för nåt produtk eller sätt så att jag uttnytjar åtminstone helften av va ISP lovede få då kan man surfa och ladda runt, ja du 50 mb/s med tanke på att trådlösa internet är sega jämnfört med kablar då blir jag nöjd också bara med 5 mb/s.
1 Guest(s)