January 28, 2007
Hej,
Jag har, som topicen avslöjar, en philips trådlös router av modell SNB6500. Jag har en uppkopplingshastighet på 54mbps, och routern klarar 10mbps. Men ändå klarar jag inte av att komma upp i högre hastigheter än 1.5mbps när jag laddar hem diverse filer. Sen när jag laddar från två källor samtidigt så sjunker hastigheten på de båda så att maxhastigheten är 1.5. Detta trots att jag har 100/10 BBB anslutning. Jag har sökt som en galning efter något som kan få detta på rätsida, men inte funnit något.
Dessutom kör jag direkt från BBB-uttaget till routern. Är det kanske någon inställning som ställer till problem för mig?
MvH,
/Martin
April 7, 2002
Ledsen att säg det men den routern som du har klarar helt enkelt inte så hög througput. Den klarar helt enkelt inte av att skyffla data mellan sin WAN-port och sina LAN-portar snabbare. Det du behöver göra är att antingen sätta en gammal dator som router med linux på... Det är den billiga lösningen.
Nästa lösning är att du börjar leta efter en ny router som har högre throughput. (De kostar dock lite mer)
1 Guest(s)