September 7, 2003
Ska köpa en trådlös router innom en snar framtid..
Tänke att någon här kankse skulle kunna hjälpa mig.
Den ska uppfylla nåra krav:
* Kunna dela en 8mbits lina på relativt långt avstånd.
* Portforwarding
* Ska stödja dynamisk dns för att kunna använda no-ip.com tjänster
* Minst 54mbps
* Minst 4portar LAN
* Bra brandvägg, med mycket inställningsmöjligheter.
Inte krav
* Printserver (usb)
* multinat
March 27, 2003
Jag har en Netgear WGT624. Den funkar hur bra som helst och uppfyller alla dina krav förutom stöd för No-IP.... (tror inte det finns nån router som gör det. Min stödjer dyndns.org - det är det enda...)
WGT624 sägs stödja upp till 108 mbps om den används tillsammans med Netgears nätverkskort, dock har jag aldrig kommit över 54 mbps. (Beror på kryptering, felcheckar osv).
Räckvidden är jag också poitivt överaska av. Routern står längst upp i hörnet på huset (trä 20-tal tror jag) och en dator står i källarne, två våningar ner i andra hörnan. Hastigheten ligger mellan 36 - 54 mbps och signalstyrkan är god!
May 23, 2001
sjöberg wrote: Vad är det för hastighet mellan WAN porten och lan portarna + det trådlösa alltså hur snabb lina kan en Netgear WGT624 dela?
Är den nya WGU624 nått att ha?
Vet inte hur snabb lina WGT624 klarar av att dela. Men den bör klara 8mbit iaf, är ju 100mbit på WAN och LAN portarna.
WGU624 har tydligen fått en massa negativ kritik, har dock aldrig själv fått nöjet att pilla på en.
September 7, 2003
stormaz wrote:
Vet inte hur snabb lina WGT624 klarar av att dela. Men den bör klara 8mbit iaf, är ju 100mbit på WAN och LAN portarna.
WGU624 har tydligen fått en massa negativ kritik, har dock aldrig själv fått nöjet att pilla på en.
SÅ det är värt att köpa en WGT624 istället för WGU624.. ?
1 Guest(s)