January 6, 2004
Hej jag funderar på att köra trådlöst internet hemma i vardagsrummet. Jag har en shuttle som har en PCI plats men jag vill inte köra via det för det är för tight redan.
Jag funderar att köra via USB är det någon som har några tips eller erfarenheter?
Funderar på denna prisvärda produkt: TP-Link TL-WN821N
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=304217
May 29, 2006
Har testat med några olika varianter och det är väldigt enkelt och har fungerat bra vi surfning osv så om det är syftet så kan du nog köra med ganska billiga grejer. Vet inte om du kan spela med bättre grejer men med dom jag har testat så är det hopplöst att spela. Inte ens i närheten att det går.
January 6, 2004
Jag ska endast surfa samt kanske vara på youtube eller typ åtminstone kunna göra allt förutom att spela.
Jag tänkte mer på om det är väldigt stora skillnader på usb & pci.
Jag har ganska bra internetlina och bra modem så den grejen är ju fixad.
Jag har beställt ovannämda produkt, får hoppas på det bästa annars återkommer jag med lite kommentarer =).
March 10, 2003
Det som skiljer är oftast styrkan på signalen då usb pinnar knappt har något som kan kallas antenn.
Skall usb pinnen sitta bakom och instängt kommer nog chassit skärma signalen ganska bra, kanske fungerar bättre om man kör det på en förlängningssladd.
Ibland får man med sådana sladdar och lämplig hållare till wlan stickorna.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 6, 2004
Ctrl wrote: Det som skiljer är oftast styrkan på signalen då usb pinnar knappt har något som kan kallas antenn.
Skall usb pinnen sitta bakom och instängt kommer nog chassit skärma signalen ganska bra, kanske fungerar bättre om man kör det på en förlängningssladd.
Ibland får man med sådana sladdar och lämplig hållare till wlan stickorna.
vad är meningen med att det ska köras trådlöst om man ska använda förlängningasladd = =)
March 10, 2003
nja, syftade på att man får upp usb pinnen lite från baksidan av datorn, så inte signalerna blockeras.
Är ju inte så att du kör med sladd hela vägen, bara placerar usb pinnen där den kan sända obehindrat.
N baserade pinnar har dock bättre egenskaper pga annan frekvans, samt att de använder flera antenner i enheten (även om de är små blir det bättre sändning/mottagning).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)