October 3, 2006
Hej!
Jag har ett problem som har förstört två kvällar för mig. Jag hoppas någon av er på forumet kan hjälpa mig med detta.
Jag bor i en lägenhet med fast Internet (Ett hål i väggen, det är en studentlägenhet)
Anslutningen är med fast IP-address. Jag har skaffat tele2 IP-telefoni och fått en dosa vid namn Vood 3222 i hemskickad. Efter att jag gjort min beställning har min hyresvärd kopplat in en IP-porttelefon (går inte som vanlig telefon) märke på den är 42networks DRG. IP-porttelefonen släpper igenom trafiken utan några ändringar (enligt min datasuport), då jag ej behövde ändra mina inställningar i min Netgear WGT624 v2.
Saken är den att jag får det inte att fungera.
Det är kopplat på följande vis. Hål i vägg --> IP-porttelefon --> Netgear och sen trådlöst till datorerna. Detta fungerar utan problem.
Men hur skall jag koppla in Tele2:s Dosa? Har prövat sätta den emellan IP-porttelefon och Netgear och då i bryggläge, jag har även prövat med att sätta den efteråt och då inte enligt Tele2:s beskrivning och då gick det att ringa ut men inte in.
Jag vill även koppla in min Multifunktionsskrivare med nätverkskort (modell Brother MFC-410NC).
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.
Tack på förhand.
Med vänlig hälsning
Mathias
1 Guest(s)