December 3, 2004
Hej.Jag är relativt ny ang.detta med routrar och trådlösa produkter.Jag har nu ett bredbandsmodem från Telia,men skulle vilja skaffa ett trådlöst.
Kan någon vänlig själ förklara hur dessa funkar?Har inte riktigt fattat hur man får det trådlösa modemet att kopplas ihop med datorn?Behöver man fortfarande sitt vanliga modem,utöver det trådlösa,eller är det någon speciell programvara man skall installera?
Jag behöver dock ingen router,då jag bor helt ensam och inte kommer att koppla in fler datorer till min Internetuppkoppling.
Tacksam för svar.
Tack på förhand.
mvh,
/Intel P4.
😎
March 14, 2001
Du skaffar helt enkelt en router eller accespunkt som du sedan kopplar modemet till, och routern/apn skickar då sedan signalen vidare till ditt trådlösa nätverskort i din dator
Alltså nätverkskablen till uplink eller liknande på routern/accespunkten och sedan kopplar du upp dig mot routern/apn genom ditt trådlösa kort i datorn..
Man kan skaffa router/ap med inbyggt modem men då du redan har ett så behöver du ju inte köpa ett sådant..
December 3, 2004
Ok,men jag hade tänkt att sälja mitt gamla modem som jag har,så då är det enda alternativet att som du säger skaffa en router med inbyggd modem?
Har jag fattat detta rätt nu.Det räcker alltså med en router,som hittar det nätverkskort som sitter i datorn?
Tack för ett snabbt svar
😀
mvh,
/Intel P4. 😎
January 20, 2002
Intel P4 wrote: Ok,men kan man ha samma nätverkskort i datorn som man redan har,eller måste man köpa det på samma gång?
Hur gör man när man ansluter till det trådlösa modemet,är det något speciellt program som man skall använda?
Tack på förhand.
mvh,
/Intel P4. 😎
-Trådlösa nätverkskort i dem datorerna som ska vara anslutna till det trådlösa nätverket (Finns att köpa överallt).
-En trådlös router som är kopplat till modemet med TP kabel (Finns också att köpa överallt).
-Samma inställningar på dem datorerna som är inkopplade i nätverket.
-Ta en öl.
1 Guest(s)