November 16, 2003
Tjenare!
En polare bad om hjälp att fixa ett trådlöst nätverk så tänkte att jag kunde kolla här först.
De har ett modem med inbyggd router (tror jag). Tror märket är D-Link.
Routern består av både kabelportar och möjligheten att koppla upp trådlöst.
I deras laptop sitter det ett inbyggt trådlöst nätverkskort.
Så, hur ska jag nu få dessa att kommunicera, räcker det att köra den inbyggda guiden i XP?
April 3, 2007
Följer väll oftast med en cd skiva med routern för att kunna sätta upp trådlöst enkelt med step-by-step guide! 😉
Annars e det väll inte för svårt heller skulle jag tro, jag vet inte din kunskap inom detta område så jag ska inte mer 😛
November 16, 2003
Hagiz wrote: Följer väll oftast med en cd skiva med routern för att kunna sätta upp trådlöst enkelt med step-by-step guide! 😉
Annars e det väll inte för svårt heller skulle jag tro, jag vet inte din kunskap inom detta område så jag ska inte mer 😛
Tjaa, min kunskap kanske inte är den bästa inom detta området - därför jag kom hit 😉
Får hoppas att det fanns en sådan skiva med, annars måste den ju finnas att få tag på på deras hemsida.
September 21, 2002
För att upprätta kommunikation mellan noderna:
Router;
1) Aktivera interfacet i routern
2) Välj band som du vill skicka data på
Dator:
1) Sök efter trådlösa nätverk
2) Anslut till nätverket
Allmänt:
1) Klart
Paranteser:
1) (Antar att routern redan sköter DCHP, osvosv... samt att både router och dator är påslagna)
2) (Säkerhetsaspekter är inte inkluderade, då du bara frågade efter kommunikation mellan noderna)
1 Guest(s)