May 29, 2003
Hej,
jag har en fråga angående trådlösa nätverk : Fungerar det att spela spel typ CS på ett sånt? Jag har klagomål hemma över alla sladdar som ligger överallt.. Så nu undrar jag alltså om jag skulle kunna byta ut sladdarna mot ett trådlöst nätverk - Är dock lite skrajj över den lagg som jag haft med trådlösa möss o keyboards.
//Xmpl
April 2, 2003
Du kommer ju inte upp i samma hastighet som med ett vanligt NIC. Finns 2 standarder på WLAN 802.11a & .11b, kommer inte ihåg om det var 11a som låg på 11Mbit & 11b som låg på 54Mbit eller något sånt. Annars får du väl göra med sladdarna som man gör med dammet, sopa dem under mattan!
December 28, 2000
_Mortis_ wrote: Du kommer ju inte upp i samma hastighet som med ett vanligt NIC. Finns 2 standarder på WLAN 802.11a & .11b, kommer inte ihåg om det var 11a som låg på 11Mbit & 11b som låg på 54Mbit eller något sånt. Annars får du väl göra med sladdarna som man gör med dammet, sopa dem under mattan!
.11b = 11 MBit (eller 22 om de fuskar...)
.11a & .11g = 54 MBit
Hastigheten sänks beroende på hur bra "sändningen" är.
Hej,
jag har en fråga angående trådlösa nätverk : Fungerar det att spela spel typ CS på ett sånt? Jag har klagomål hemma över alla sladdar som ligger överallt.. Så nu undrar jag alltså om jag skulle kunna byta ut sladdarna mot ett trådlöst nätverk - Är dock lite skrajj över den lagg som jag haft med trådlösa möss o keyboards.
man får lite sämre ping om man använder trådlösa nätverk och då är det teoretiskt sett lite långsammare när man kör CS. Fast 10 milisekunder snabbare eller långsammare spelar väl ingen roll...
Hastigheten är inte så viktigt när du kör spel (det är bara viktigt när du ska ladda ner saker). ADSL (0.5 MBit) räcker gott och väl för CS.
1 Guest(s)