September 5, 2001
funderar starkt på att skaffa trådlöst nätverk nu när vi skall flytta för att slippa borra i väggar etc, nån som kan dela med sig av erfarenheter om trådlöst nätverk? är helt grön inom området men har valt att skaffa 54Mbit grejer från D-Link.
D-Link DWL-G520+ 54MBit nätverkskort
&
D-Link DI-624+ Router
låter som hyfsade grejor?
November 26, 2002
Har du redan köpt D-link? Om inte så välj ett annat märke! Testa att söka i forumet på D-link så får du ett hundratal trådar som handlar om problem med D-link. Tyvärr. Skaffa dig en Netgear så sparar du många timmar och många gråa hårstrån.
Utöver det så är det rätt enkelt att sätta upp. Se bara till att du skyddar dig ordentligt. Det är lätt att ta sig in i ett trådlöst nätverk för utomstående om du inte spärrat ordentligt. Ha bara öppet för dina egna MAC-adresser.
September 5, 2001
okay tack så mkt, funderade nämligen mellan Netgear å D-Link. å valde dlink för att trodde det va iprincip samma saker till ett lägre pris, men nu skall jag överväga netgear, om det inte skiljer allt för mkt i pris vilket jag inte tror det gör:)
är det svårt att skydda sig? lr exakt va menar du med det?:)
March 19, 2003
Vet inte exakt om de har stöd för 108mbit, men om inte så försök ta en 108mbit variant istället.
Försök att få så högt som möjligt då hastigheten igentligen inte är i direkt närheten av vad de är speccade för.
M3 hade nyligen ett test med typ 8 olika leverantörer och netgrear fick bäst av alla.
September 5, 2001
nu har jag köpt grejorna:
Netgear WG311 - 54 MBPS
och
Netgear WGR614- Router - 54Mbps
men det vill helt enkelt inte komma igång, har läst manualer å allt skit som hängde med men inget fungerar, kommer in på internet med kabel men kan inte ansluta min trådlösa dator till routern, nån som vet hur man skall göra?
September 5, 2001
ahh, fick igång allt på min daotr nu men det fungerade nte riktig tpå brosans dator, som har ett A64 system med VIA krets på mobot, så ringde upp netgeat å frågade efter hjälp å efter en stund visade det sig att VIA inte klarar av det kortet, så åkte ut å köpte USB "kort" istället å nu fungerar det super:) ångrar att jag inte köpte sånt till min dator med, redigt mkt bättre enklare
May 7, 2002
Edhunter wrote: ahh, fick igång allt på min daotr nu men det fungerade nte riktig tpå brosans dator, som har ett A64 system med VIA krets på mobot, så ringde upp netgeat å frågade efter hjälp å efter en stund visade det sig att VIA inte klarar av det kortet, så åkte ut å köpte USB "kort" istället å nu fungerar det super:) ångrar att jag inte köpte sånt till min dator med, redigt mkt bättre enklare
Vad det Netgear WG311 - 54 MBPS som inte gillade VIA?
2 Guest(s)