October 21, 2004
Hej!
Ska till att hjälpa farsan med sitt trådlösa nätverk. Jag är inte så "high" på det här med just trådlöst.. Är det någon större skillnad från att koppla med kablar?/Är det något speciellt att tänka på när man installerar ett trådlöst nätverk?
Så jag söker alltså ev. en guide för hur man installerar trådlöst nätverk eller om någon skulle kunna va så snäll att förklara skillnaden i installation från vanligt nätverk med kablage.
Sen har jag en till fråga angående kryptering; Hur gör jag för att kryptera sedan när jag installerat det trådlösa nätverket så inte utomstående personer kan ta sig in i hans nätverk sen?
Mvh/Espirit
March 1, 2001
När jag kopplade in farsans Netgear trådlösa router för nått år sen följde det med en, för en gångs skull, vettig installations CD med exemplariskt tydliga steg för steg instruktioner. Så nyttja den om det är en Netgear.
Krypteringen brukar man kunna aktivera genom att logga in på routern (192.168.1.2 eller liknande, se på din router för exakt adress) genom Internet Explorer/Firefox. Då kommer du till ett webbinterface där du kan ställa in allt möjligt på routern.
1 Guest(s)