December 27, 2005
jag har naft ett trådbundet nätverk hemma mellan 3 datorer (2 bärbara och 1 stationäe), nu har jag bytt till trådlösa kort i dom bärbara, men nu fungerar inte nätverket längre, jag hittar inte dom utdelade mapparna/hårddiskarna längre.
Jag har provat att installera om nätverket i windows (kör XP SP2) men datorerna hittar i alla fall inte mapparna/diskarna.
Klickar jag på Mina Nätverksplatser och sen Visa Datorer I Arbetsgruppen så ser man do mandra datorerna, men om jag klickar på en av dom så kommer det bara upp en ruta med texten:"(datorn) är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda den här resursen. Be serverns administratör om hjälp. Nätverkssökvägen kan inte hittas".
Vad kan det vara för fel???
December 7, 2005
Kör du xp på alla elr typ win2k på någon? Det strular mellan de 2 opsen...
Haft samma problem själv!
http://www.techsupportforum.co.....1-p-5.html
Där finns en massa lösningar... Leta efter det som verkar passa ditt problem!
September 5, 2001
kör du med en "access list" där du bara låter vissa datorer ansluta sig via sin MAC adress? istå fall måste du gå in och ta bort det temporärt för att lägga in det nya nätverkskortet. gjorde det felet här, bara att jag hade glömt bort att jag hade aktiverat access list
December 7, 2005
Det är ingen firewall som stör på någon av datorerna? Det ska inte vara några problem, men testa iallafall att ändra i setupen på routern.. Ska finnas typ Network name ngn stans om ja inte har fel, ändra det namnet till samma som du har dina datorer till
ex: Network1 eller ngt liknande.
i router står det nog Belkin som default om jag inte minns fel
1 Guest(s)