April 14, 2002
tjena
känner att jag behöver ett trådlöst nätverk här hemma nu.. vad jag kräver av det är att det ska hålla samma hastighet som det gör när man har nätverkskabeln i, och att onlinespel skall funka utan att det stängs ner efter ett tag, hade tidigare en trådlöst router av märket netgear WGT624.. den funkade inte så bra när jag lirade cs iaf, kopplade ner efter kanske 10sek spelande, trots att alla inställningar som krävdes var gjorda... någon som vet av egna erfarenheter en trådlös router som iaf klarar av counter-strike? mitt nätverkskort är ett Wireless 3945ABG. Och min internetuppkoppling 8mbit.
priset får gärna ligga under tusenlappen, e väl inte så svårt i dagsläget, ser ut som dom gått ner mkt det senaste 🙂
September 15, 2002
Hastigheten bör räcka ganska långt på pre-n eller draft-n routrar med tillhörande nätverkskort. MEN en sak man måste se upp med är (som tex min belkin pre-n router lider av) att även fast hastigheten är bra så kan det lagga. I Call oF Duty 2 tex har man något som heter Maxpackets, om man sätter det för högt så laggar det fast jag klarar av att ladda ner typ 3 meg/s. Har sett att Dlink har en router som heter DGL-4300 som ska vara en gamingrouter ksnake den är bättre. 108mbit klarar man sig långt på bara man har bra kontakt mellan dator och router.
/Danne
April 14, 2002
Adam wrote: Att ha samma hastighet som med kabel går inte.
WGT624 är en mycket bra router som bör klara CS. CS går väl att spela över 56K?
Vad är det för märke på ditt nätverkskort?
Att få samma hastighet är fullt möjligt.
Jo nästan, men även om du sitter med 100mbit lina så kan din router koppla ner, har ju inte riktigt med linan att göra.
tack iaf..
Danne980 wrote: Hastigheten bör räcka ganska långt på pre-n eller draft-n routrar med tillhörande nätverkskort. MEN en sak man måste se upp med är (som tex min belkin pre-n router lider av) att även fast hastigheten är bra så kan det lagga. I Call oF Duty 2 tex har man något som heter Maxpackets, om man sätter det för högt så laggar det fast jag klarar av att ladda ner typ 3 meg/s. Har sett att Dlink har en router som heter DGL-4300 som ska vara en gamingrouter ksnake den är bättre. 108mbit klarar man sig långt på bara man har bra kontakt mellan dator och router.
/Danne
DGL-4300 verkar inte helt fel, många klagar på d-link, själv har jag aldrig haft problem med dom, för mig har netgear bara spökat jämnt å ständigt..heh.. så DGL-4300 verkar ju inte helt fel för mig, får nog bli en sådan, kollat runt lite så... tack för tipset =)
March 27, 2003
fragger wrote: [quote=Adam]Att ha samma hastighet som med kabel går inte.
Hur får du den faktiska hastigheten 100Mbit/s med trådlöst?
September 15, 2002
Adam wrote: [quote=fragger][quote=Adam]Att ha samma hastighet som med kabel går inte.
Hur får du den faktiska hastigheten 100Mbit/s med trådlöst?
Här finns ett test på en router som klarar 100mbit i gynsamma förhållanden. http://www.tomsnetworking.com/2006/01/17/review_wpnt834/page5.html
Några av de nya draft-n routrarna klarar även de detta.
August 27, 2003
Alltind väl inte enbart om zomfgspeedz0rs. Trådlöst har inte alls samma stabilitet som trådbundet och det faktum att det inte är full duplex heller gör att det kommer ännu längre ifrån trådbundet ethernet. Betydligt lättare att skapa en ultimat miljö med trådbundet än med trådlöst.
Om du sen är flera hostar på nätet så får du ju ett visst delay när DCF kickar in och ger dig en randomDIFS.
Jämför med en 100Mbit switch och en 100Mbit hub. Med det tillägget att det sitter en liten ond tomte i hubben och ollar kretsarna så huben tappar kontakt från och till.
Det står "Connected with 108Megahurtzolollo" och du kan säkert skicka data i 10MB/s nångång ibland, men är du cool för det? icke!
1 Guest(s)