trådlöst som håller samma hastighet samt klarar onlinespel?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
trådlöst som håller samma hastighet samt klarar onlinespel?
fragger
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
Member Since:
April 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 2, 2006 - 1:52 am
sp_Permalink sp_Print

tjena

känner att jag behöver ett trådlöst nätverk här hemma nu.. vad jag kräver av det är att det ska hålla samma hastighet som det gör när man har nätverkskabeln i, och att onlinespel skall funka utan att det stängs ner efter ett tag, hade tidigare en trådlöst router av märket netgear WGT624.. den funkade inte så bra när jag lirade cs iaf, kopplade ner efter kanske 10sek spelande, trots att alla inställningar som krävdes var gjorda... någon som vet av egna erfarenheter en trådlös router som iaf klarar av counter-strike? mitt nätverkskort är ett Wireless 3945ABG. Och min internetuppkoppling 8mbit.

priset får gärna ligga under tusenlappen, e väl inte så svårt i dagsläget, ser ut som dom gått ner mkt det senaste 🙂

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
Member Since:
March 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1090812
November 2, 2006 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

Att ha samma hastighet som med kabel går inte.

WGT624 är en mycket bra router som bör klara CS. CS går väl att spela över 56K?

Vad är det för märke på ditt nätverkskort?

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
Member Since:
September 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1090828
November 2, 2006 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Hastigheten bör räcka ganska långt på pre-n eller draft-n routrar med tillhörande nätverkskort. MEN en sak man måste se upp med är (som tex min belkin pre-n router lider av) att även fast hastigheten är bra så kan det lagga. I Call oF Duty 2 tex har man något som heter Maxpackets, om man sätter det för högt så laggar det fast jag klarar av att ladda ner typ 3 meg/s. Har sett att Dlink har en router som heter DGL-4300 som ska vara en gamingrouter ksnake den är bättre. 108mbit klarar man sig långt på bara man har bra kontakt mellan dator och router.

/Danne

fragger
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
Member Since:
April 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1091369
November 4, 2006 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Att ha samma hastighet som med kabel går inte.

WGT624 är en mycket bra router som bör klara CS. CS går väl att spela över 56K?

Vad är det för märke på ditt nätverkskort?

Att få samma hastighet är fullt möjligt.
Jo nästan, men även om du sitter med 100mbit lina så kan din router koppla ner, har ju inte riktigt med linan att göra.

tack iaf..

Danne980 wrote: Hastigheten bör räcka ganska långt på pre-n eller draft-n routrar med tillhörande nätverkskort. MEN en sak man måste se upp med är (som tex min belkin pre-n router lider av) att även fast hastigheten är bra så kan det lagga. I Call oF Duty 2 tex har man något som heter Maxpackets, om man sätter det för högt så laggar det fast jag klarar av att ladda ner typ 3 meg/s. Har sett att Dlink har en router som heter DGL-4300 som ska vara en gamingrouter ksnake den är bättre. 108mbit klarar man sig långt på bara man har bra kontakt mellan dator och router.

/Danne

DGL-4300 verkar inte helt fel, många klagar på d-link, själv har jag aldrig haft problem med dom, för mig har netgear bara spökat jämnt å ständigt..heh.. så DGL-4300 verkar ju inte helt fel för mig, får nog bli en sådan, kollat runt lite så... tack för tipset =)

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
Member Since:
September 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1091458
November 4, 2006 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att det ofta är DLINK´s billigare routrar som har dragit ner deras rykte. Jag har dock aldrig haft någon Dlink. Jag vet iaf att jag lätt skulle bytt min Belkin som skall vara snabbare mot en sådan om det funkar med genomströmmningen.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
Member Since:
March 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1091462
November 4, 2006 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

fragger wrote: [quote=Adam]Att ha samma hastighet som med kabel går inte.

WGT624 är en mycket bra router som bör klara CS. CS går väl att spela över 56K?

Vad är det för märke på ditt nätverkskort?

Att få samma hastighet är fullt möjligt.

Hur får du den faktiska hastigheten 100Mbit/s med trådlöst?

tobb3_
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
Member Since:
May 9, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1091482
November 4, 2006 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

kan inte allt om trådlöst men jag kan iaf maxa med mit 8mbit på trådlöst, fast kanske skillnad med 100mbit?

Men självklart inget snack om saken att dt är stabilare med kabel:D

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
Member Since:
September 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1091485
November 4, 2006 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=fragger][quote=Adam]Att ha samma hastighet som med kabel går inte.

WGT624 är en mycket bra router som bör klara CS. CS går väl att spela över 56K?

Vad är det för märke på ditt nätverkskort?

Att få samma hastighet är fullt möjligt.

Hur får du den faktiska hastigheten 100Mbit/s med trådlöst?

Här finns ett test på en router som klarar 100mbit i gynsamma förhållanden. http://www.tomsnetworking.com/2006/01/17/review_wpnt834/page5.html
Några av de nya draft-n routrarna klarar även de detta.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1091961
November 7, 2006 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

Alltind väl inte enbart om zomfgspeedz0rs. Trådlöst har inte alls samma stabilitet som trådbundet och det faktum att det inte är full duplex heller gör att det kommer ännu längre ifrån trådbundet ethernet. Betydligt lättare att skapa en ultimat miljö med trådbundet än med trådlöst.

Om du sen är flera hostar på nätet så får du ju ett visst delay när DCF kickar in och ger dig en randomDIFS.

Jämför med en 100Mbit switch och en 100Mbit hub. Med det tillägget att det sitter en liten ond tomte i hubben och ollar kretsarna så huben tappar kontakt från och till.

Det står "Connected with 108Megahurtzolollo" och du kan säkert skicka data i 10MB/s nångång ibland, men är du cool för det? icke!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 37
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL