July 9, 2003
Jo jag undrar om det finns nån high tech pryl som man kan sätta i telejacket och sen i ett annat jack då för att få en trådlös anslutning mellan dom.
För jag vill inte ha våran trådlösa router vid första telejacket då det blev ganska dålig signal till min dator och det finns ingen direkt plats.
May 1, 2005
Doktorn wrote: För jag vill inte ha våran trådlösa router vid första telejacket då det blev ganska dålig signal till min dator och det finns ingen direkt plats.
Vad säger att denna high-tech-pryl skulle klara att ge bättre signal till din router än vad routern skulle klara till din dator? Eller hade du tänkt att använda high-tech-prlyen som en mellanlandning på en strategisk mellanpunkt i hemmet?
Btw, lite fel forumsdel det här va?
July 9, 2003
mjo kanske ligger lite fel, flytta den gärna dit den hör hemma, var ju dock en elektronikfråga i förstahand hittade inte nån bra plats
December 16, 2003
Doktorn wrote: [det blir lite kortare då jag inte bryr mej om sladdarna å placeringarna i min del av lägenheten. Frågan e fortfarande, finns det någon sån? annars kanske man skulle uppfinna å bli miljonär 😉
mjo kanske ligger lite fel, flytta den gärna dit den hör hemma, var ju dock en elektronikfråga i förstahand hittade inte nån bra plats
Om du menar att du skall "uppfinna" en pryl som radiovägen förflyttar audiovågor, så tror jag att herr Marconi bl.a. uppstår från de döda å ger dig en bitch-slapp innan deras företag börjar stämma dig för patentintrång! ... eller om de har gått ut. Hursom, ja det borde finnas, bra ideé faktiskt. Annars är det bara att läsa lite elektronik å börja löda! Finns nog redan färdiga ic-kretsar som gör halva eller hela jobbet åt dig! 😉
Edit: skall kolla lite på om jag inte hittar nåt under dagen.. börja gilla tanken mer å mer!
1 Guest(s)