September 29, 2005
Hej!
Funderar på att köpa en sådan här http://www.kiss-technology.com/?p=558
pga att den har ethernet port. Och nu till frågan finns det nått sätt man kan skicka en trådlös signal från denna dvd spelare till mitt befintliga trådlösa nätverk? Så man slipper ha en sladd genom hela lägenheten.
/Fredrik
December 25, 2000
Det finns en del olika trådlösa -> tråd produkter som ser ut ungefär som en accespunkt.
Dock skulle jag inte rekommendera en KiSS om du inte absolut vill ha en sådan, mina erfarenheter av dem (har en dp-1500 och har en polare som haft en dp-500) är att de inte fungerar speciellt bra. Min DP-1500 buggar lite nu och då (t.ex. skumma format på vanliga DVD-skivor), jag har dock ingen erfarenhet av några andra motsvarande mediaspelare, kan hända att de dras av samma problem.
September 29, 2005
ViU wrote: Det finns en del olika trådlösa -> tråd produkter som ser ut ungefär som en accespunkt.
Dock skulle jag inte rekommendera en KiSS om du inte absolut vill ha en sådan, mina erfarenheter av dem (har en dp-1500 och har en polare som haft en dp-500) är att de inte fungerar speciellt bra. Min DP-1500 buggar lite nu och då (t.ex. skumma format på vanliga DVD-skivor), jag har dock ingen erfarenhet av några andra motsvarande mediaspelare, kan hända att de dras av samma problem.
Kan du ge ett exempel på sådan produkt och var man kan köpa den? Har letat men ej hittat nån.
Jag är medveten om dess buggar men jag överväger endå att köpa en för vad jag vet finns det ingen annan spelare med liknande funktioner i samma prisklass?
Har läst runt lite och sett att det finns en del moddade firmwares som kanske löser några av buggarna iallafall.
December 25, 2000
Tycker du inte att det är fel att köpa en produkt som du måste använda moddade firmwares för att få den att fungera bra?
LINKSYS WET54G är en ethernet/wlan brygga, D-LINK DWL-G810 är en annan. De kallas bryggor, så om du söker på det så hittar du. Sedan varför man skulle använda en brygga och inte köpa en WLAN AP och helt enkelt förlänga sitt nuvarande nät (och få ethernet om man vill) förstår jag inte riktigt.
Jag är inne på BerateaU:s linje, finns flera små snygga tysta datorer som fungerar mycket bättre än någon DVD spelare med hårddisk. De kanske är lite dyrare men du får istället något som är nästan oändligt uppgraderbart och anpassningsbart.
2 Guest(s)