Trådlöst till en KiSS DP-558|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Trådlöst till en KiSS DP-558
argoo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 5, 2006 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Funderar på att köpa en sådan här http://www.kiss-technology.com/?p=558

pga att den har ethernet port. Och nu till frågan finns det nått sätt man kan skicka en trådlös signal från denna dvd spelare till mitt befintliga trådlösa nätverk? Så man slipper ha en sladd genom hela lägenheten.

/Fredrik

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
1099725
December 6, 2006 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns en del olika trådlösa -> tråd produkter som ser ut ungefär som en accespunkt.

Dock skulle jag inte rekommendera en KiSS om du inte absolut vill ha en sådan, mina erfarenheter av dem (har en dp-1500 och har en polare som haft en dp-500) är att de inte fungerar speciellt bra. Min DP-1500 buggar lite nu och då (t.ex. skumma format på vanliga DVD-skivor), jag har dock ingen erfarenhet av några andra motsvarande mediaspelare, kan hända att de dras av samma problem.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1099731
December 6, 2006 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller köp en billig SSF "small form factor" dator som du slänger in XP samt media portal på.
Så kan du köra allt du vill.

argoo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
1099926
December 7, 2006 - 3:00 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Det finns en del olika trådlösa -> tråd produkter som ser ut ungefär som en accespunkt.

Dock skulle jag inte rekommendera en KiSS om du inte absolut vill ha en sådan, mina erfarenheter av dem (har en dp-1500 och har en polare som haft en dp-500) är att de inte fungerar speciellt bra. Min DP-1500 buggar lite nu och då (t.ex. skumma format på vanliga DVD-skivor), jag har dock ingen erfarenhet av några andra motsvarande mediaspelare, kan hända att de dras av samma problem.

Kan du ge ett exempel på sådan produkt och var man kan köpa den? Har letat men ej hittat nån.

Jag är medveten om dess buggar men jag överväger endå att köpa en för vad jag vet finns det ingen annan spelare med liknande funktioner i samma prisklass?
Har läst runt lite och sett att det finns en del moddade firmwares som kanske löser några av buggarna iallafall.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
1099967
December 7, 2006 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker du inte att det är fel att köpa en produkt som du måste använda moddade firmwares för att få den att fungera bra?

LINKSYS WET54G är en ethernet/wlan brygga, D-LINK DWL-G810 är en annan. De kallas bryggor, så om du söker på det så hittar du. Sedan varför man skulle använda en brygga och inte köpa en WLAN AP och helt enkelt förlänga sitt nuvarande nät (och få ethernet om man vill) förstår jag inte riktigt.

Jag är inne på BerateaU:s linje, finns flera små snygga tysta datorer som fungerar mycket bättre än någon DVD spelare med hårddisk. De kanske är lite dyrare men du får istället något som är nästan oändligt uppgraderbart och anpassningsbart.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 346
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL