February 6, 2002
Traffic shaping!
Har hittat ett program som säger sig kunna fixa detta med DSL trafiken i windows miljö.
Har haft programmet under test nu i 2 veckor men kan inte riktigt avgöra om det verkligen funkar till 100%.
Jag har visserligen märkt en lägre ping vid tillfällen som vid användande av FTP och Online spel samtidigt, men det kan vara tillfälligheter...
Om ni inte redan har programmet så finns det här. (shareware)
Skulle vara kul att höra era erfarenheter av programmet, funkar/funkar inte...
// Take Care!
February 6, 2002
Vad programmet gör exakt kan du läsa här.
Men jag kan inte riktigt säga hur pass bra det är. Det enda som jag har märkt skillnad på är som sagt, att pingen har sjunkit något (mot normalt) när man spelat online, samtidigt som jag haft folk som tankat på FTPn (testad med begränsad bandbredd)..
.edit.
Ska väl säga att jag redan hade tweakat mina tcp/ip inställningar innan jag installerade programmet, så det kanske är därför jag inte märkt någon häpnadsväckande förändring.
//Take Care!
February 6, 2002
February 11, 2001
Testade lite snabbt. Men det blockerade download men lät upload vara. Och så stog det också att ingen connection var gjord trots jag suttit online i en vecka.
Detta med COM-port då? Vad skall det ha för nytta. Varför kan man inte ställa in traffic shapeing som man vill? Gahh. Tackar jag för Traffic Shapeing i Linux. 🙁
1 Guest(s)