July 2, 2001
Du kan inte höja den fysiska hastigheten från ISP'n med en registerändring. Däremot kan du påverka prestandan ganska många % med ett registerhack om du kör mot servrar som är långt bort (fördröjning, ping).
Dessutom påverkas din hastighet rejält vid samtida uppladdning/nedladdning om du inte mecklar lite. http://www.69link.net/network/shape/
August 16, 2002
asså ni snackar om att uncappa er uppkoppling... det är helt omöjligt... och att någon isp skulle ha spärren bara i modemen är ju så enormt mycket bullshit så det bara rycker om det... sedan kan man ju gå in i sitt register och ändra, men det ökar inte bandbredden, men däremot pingen.
June 28, 2001
jag har hört att gamla comhem modem hadde modem med hastighets begränsnig, delvis därför dom skulle ha bytt ut dom.
och registerhack funkar i win95 eftersom det var begränsat på nått mysko sett. mer än det vet jag inte och är inte intresant.
sen vill jag veta hur man skulle gå tillväga om man vill ha lägre ping i tex CS genom att flumma runt i registret.
May 14, 2001
Jag har en polare som satt på 10 mbit men han känner en kille på el/nät leverantören i deras område.
Eftersom de alla är upphookade i samma switch där varje port e konfad til 10 mbit bad han den här kilen att konfa om hans port till 100 vilket han gjorde... Så nu sitter han på 100mbits nät..
Svårare än så e det inte.......
1 Guest(s)