September 16, 2002
Det är så att jag genom telejacket får BBB's ADSL 24/1 och genom en liten vit låda i väggen, så får jag Telias 10/10 (don't ask).
Min fråga är, om jag (förutsatt att jag har två portar för nätverkssladd) kan använda mig av båda på samma dator? Helst med full kontroll för vilket program som ska använda vilken uppkopplning?
March 5, 2005
Det är väl bara att skapa 2 anslutningar i "nätverksanslutningar" namnge dom efter ISP. Sen är det upp till VILKA program du vill använda ? IE kan man tex välja vilken anslutning man vill at den ska använda sig av men det är inte alla program som den funktionen.
EDIT: Självklart måste du ha 2 nätverkskort (eller en med 2 ingångar).
March 14, 2001
EliXyR wrote: Brygga de två anslutningarna borde väl gå?
Njae, blir nå fel när man kopplar ihop de bägge ISParnas nät..
Finns lite dyrare lösningar för att kunna köra med två separata linor och samtidigt får lastbalansering mellan dem, du kan alltså belasta bägge linor till max med ett och samma program (uppkoppling i datorn)..
September 16, 2002
Snorch wrote: [quote=EliXyR]Brygga de två anslutningarna borde väl gå?
Njae, blir nå fel när man kopplar ihop de bägge ISParnas nät..
Finns lite dyrare lösningar för att kunna köra med två separata linor och samtidigt får lastbalansering mellan dem, du kan alltså belasta bägge linor till max med ett och samma program (uppkoppling i datorn)..
Jasså, som vad?
Men min lösning måste vara gratis. 🙂
1 Guest(s)