Två nätverk utan mening?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Två nätverk utan mening?
Dead-Inside
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 8
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 30, 2004 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja, ny här på forumet och kommer hit med ett irriterande men inte livsavgörande problem (Som tur är).

Det har nämligen blivit så att jag har fått två nätverksanslutningar.
Den första är min riktiga IP anslutning genom Chello.
Den andra går under 0.1.0.4 och har ingen som helst funktion, den är inte ansluten till något och den skickar inget.

Det här problemet uppstod efter jag hade installerat om systemet på datorn och upptäcktes först när jag skulle hosta en server till Counter-Strike 1.6. Istället för min vanliga IP som jag haft dagen innan då jag hade mitt gamla system, så hade jag nu den nya 0.1.0.4:27016. Denna fyllde ingen funktion. Det som gör det extra mysko är att när jag gick ut på nätet och letade efter min server så hittade jag den direkt och kunde gå med, men för alla andra var den osynlig.

Utöver det här med att hosta fungerar mitt nät perfekt och jag har inga som helst andra bekymmer. Både upp och ner fungerar som det ska.

Problemet;
Jag kan inte att inaktivera den andra anslutningen på 0.1.0.4 utan får istället felmedelande likt följande,
"Det går inte att inaktivera anslutningen just nu. Den här anslutningen kanske använder ett eller flera protokoll som inte stöder Plug and Play, eller kanske har initierats av en annan användare eller systemkontot."
Den har protokollet TCP/IP och "File and Printer Sharing for Microsoft Networks".
Den går inte att ta bort :cy:.
<
Status: Ansluten
Varaktighet: x
Hastighet: 30.0 Mbit/s
0/0 - Skickat/Mottaget
--
Fysisk adress : 00-00-00-00-00-00
IP-adress : 0.1.0.4
Nätmask: 255.255.255.255
Standard-gateway:
DHCP-server:
Lånet erhölls: 1970-01-01 01:00:02
Lånet upphör: 1970-01-01 01:00:02
DNS-server:
WINS-server:
<
Om någon kunde sprida lite ljus på det här och hjälpa mig antingen ta bort den eller inaktivera så att jag kan hosta server på min riktiga IP (Så som jag gjort tidigare :arg:) så skulle jag vara mycket tacksam.

Tackar på förhand,
Johan

PS. Mitt vanliga internet ligger på den första, vanliga, anslutningen som sagt och den har vanlig upp och ner speed så som är beskrivet med Chello. DS.

Fenan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
809570
December 30, 2004 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

testat i felsäkert läge?

Dead-Inside
Medlem
809657
December 30, 2004 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte än... Att man inte tänker så långt. Antar att de var frustration.

Återkommer strax.

Edit: Problemet är löst.

Jag har ingen som helst aning om hur. Jag startade om datorn i felsäkert läge utan något nätverk. Sedan startade jag om den i felsäkert med nätverk och då fanns bara min chello uppkoppling närvarande.
Så startade jag nu om datorn i vanligt läge med alla program, och till min förvåning var vålnadsuppkopplingen borta.

Jag återkommet ifall spöket kommer tillbaka dock. Jag gjorde *ingenting* i felsäkert läge, varken med eller utan nätverk närvarande.

Fenan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
810181
December 31, 2004 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Åjo, du skrämde dator till lydnad genom felsäkert läge. Det e helt normalt beteende hos windows (alla utgåvor!).

Dead-Inside
Medlem
810190
December 31, 2004 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Givetvis.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 104
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL