Universal Telecom|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Universal Telecom
Jesus Of Suburbia
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
Member Since:
August 19, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 22, 2007 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

Tja. Funderar på att byta ISP,och hittade då Universal Telecom. De hade tjänsten 24 Mbit/s som jag har nu fast hos Telia. Hos Telia betalar jag 369 kr/m, och hos UT skall jag betala 233 om man väljer förvalstelefoni.

Jag sitter lite i valet och kvalet dock. Med TP-testet får jag som mest 14,33 Mbit/s med Telia. Så jag tänkte eftersom man aldrig kommer upp i 24 Mbit, att byta till antingen 24 eller 8 Mbit hos UT.

Den blir ju väldigt mycket billigare (1600 drygt om året), men VILKEN hastighet skall man välja? Kommer man närmare 8 Mbit om man väljer det, än om man bara byter leverantör och med samma hastighet, 24 Mbit? Upplevs Internet långsammare med 8 Mbit än med 24...?

Är det någon som har Universal Telecom? Är det bra eller dåligt? Stabil uppkoppling? Bra support?

Sådana här saker är ju alltid viktigt med när man skall välsa sin ISP tycker jag.

Tack på förhand 🙂

Jesus Of Suburbia
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
Member Since:
August 19, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1134375
May 2, 2007 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Så , nu har jag beställt bredbandet från UT. Hade dock hoppats på lite synpunkter och åsikter från forumet här, men det var tydligen ingen som har eller visste något om denna leverantören. Lite konstigt eftersom de är ju tydligen rätt stora. Men, ibland måste man våga o chansa wink

Tack för ordet iaf 😎

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1134377
May 2, 2007 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

Du kan ju läsa på pricerunners kundrecensioner av UTs olika abonnemang, inte speciellt många som är nöjd.

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
January 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1134509
May 2, 2007 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Syrran har UT och hon har aldig haft några bekymmer iaf.

Jesus Of Suburbia
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
Member Since:
August 19, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1134550
May 3, 2007 - 5:12 am
sp_Permalink sp_Print

Well, om man läser på pricerunners sida, så är det ju blandade reaktioner på dem. Men det är väl lätt att bara se det negativa kanske?

Har fått deras telefoni nyligen och det fungerar bra. mycket billigare än Telia, och snart kommer bredbandet installeras med. enda negativa är ju att man ej får ett säkerhetspaket med, men det kan man ju hitta billigt att ladda ner från en av de stora antivirus-leverantörerna, som t ex Norton, Panda och F-Secure.

Skall bli spännande detta. Någon mer som har UT som leverantör här på forumet?

PaPPa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 677
Member Since:
January 8, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1134857
May 5, 2007 - 3:56 am
sp_Permalink sp_Print

Jesus Of Suburbia wrote: Well, om man läser på pricerunners sida, så är det ju blandade reaktioner på dem. Men det är väl lätt att bara se det negativa kanske?

skulle snarare se det så att de som inte är missnöjda har inte fått problem ännu, för när man väl fått problem får man ingen hjälp... därav skitningen mellan nöjd och otroligt missnöjd.

så det är bara att hålla tummarna och hoppas på att du inte får problem 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 71
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL