September 27, 2001
Hej,
sitter med ADSL och bittorrent. Grejen är att när man tankar så är det som att uploaden stryper downloaden. Jag har Telia 2.5, men jag uploadar max och då varierar downloaden varje sekund från 120kb-10kb. Väldigt ittirerande då den ibland lägger sig väldigt lågt.
Finns det någon lösning på detta undrar jag. Jag vet att det finns BT där man inte behöver uploada, men det känns lite dumt.
September 18, 2002
Edhunter wrote: [quote=Fackamato]netlimiter.
tänk om alla körde med det 😉 skulle bli fint när ingen uploadade mera;)
ring till telia å säg till dom att de får lösa det problemet för dig;)
Om man kör med NetLimiter så uploadar man ju fortfarande, men inte lika snabbt. Bättre det än att inte uploada alls? Tycker då jag. :vit:
September 18, 2002
Swartz wrote: Nej det funkar inte...och tänk om alla skulle strypa då skulle hela p2p grejen vara förbi!!!
Nej,, det är skillnad på att strypa alltid och ner till 1k/s och ibland till 30.. Om jag känner för att lira ex. då vill jag inte få ping 300 så då stryper man så att spelet får sitt. Men jag håller med om att dom som alltid stryper är som "Elis" sa "Snåla j**lar" 😀
June 18, 2001
Det är så det TCP fungerar om man inte sätter Uploaden till ca max 60% av downloaden eller kör med Traffic Shaping!
För mer info!
March 15, 2002
mANgOO' wrote: e la halv duplex du har downloaden å uploaden delar på linan isf så du kan aldrig få max på båda hållen samtidigt
Jodå det kan du visst få, adsl är och kommer alltid att vara full duplex. Kolla länkarna i tråden så får du en förklaring på varför hastigheten ner sänks när man laddar upp.
March 27, 2003
sPaZz wrote: [quote=mANgOO']e la halv duplex du har downloaden å uploaden delar på linan isf så du kan aldrig få max på båda hållen samtidigt
Jodå det kan du visst få, adsl är och kommer alltid att vara full duplex. Kolla länkarna i tråden så får du en förklaring på varför hastigheten ner sänks när man laddar upp.
din önskan e min lag :bok:
1 Guest(s)